Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument (CROSBI ID 228781)
Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)
Podaci o odgovornosti
Marko Palekčić
hrvatski
Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument
U tekstu se ukazuje na razlikovnost pedagogijske i obrazovno-političke perspektive u odnosu na kurikulum. Dok obrazovno-politička perspektiva u odnosu na kurikulum predstavlja pragmatično- provedbeni plan djelovanja, pedagogijska znanstvena (teorijska i istraživačka) perspektiva uzima kurikulum kao predmet svoje znanstvene kritike. Ona razlikuje dvije dominantne kulturno- obrazovne tradicije u zapadnoj civilizaciji: anglosaksonska (atlantska) tradicija kurikuluma i instrukcije i kontinentalno europska tradicija Nastavnog plana i programa i didaktike s orijentirajućom idejom vodiljom – humanističkim obrazovanjem. Te su dvije tradicije u svom čistom idealno-tipskom obliku nesumjerljive. Dijalog među tim tradicijama u našim uvjetima treba voditi sa znanstvenim i prosvjetno-pedagoškim argumentima uvažavajući našu obrazovno-kulturnu tradiciju. Tvorci CKR odabrali su međutim koncept kurikuluma, a da pri tome nisu niti spomenuli dijalog s drugom (našom) tradicijom. Cjelovita kurikularna reforma se iz pedagogijske teorijske i empirijsko- istraživačke perspektive pokazuje kao višestruko dvojben koncept i dokument.
Cjelovita kurikularna reforma; kritika; pedagogijska teorijska perspektiva; kompetencije; obrazovanje; izobrazba
nije evidentirano
engleski
Comprehensive curricular reform - a multiply questionable concept and document
nije evidentirano
Comprehensive curricular reform; critique; pedagogical theoretical perspective; competences; education; training
nije evidentirano