Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument (CROSBI ID 228781)

Prilog u časopisu | pregledni rad (stručni)

Marko Palekčić Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument // Školske novine, LXVII (2016), 17; 13-14

Podaci o odgovornosti

Marko Palekčić

hrvatski

Cjelovita kurikularna reforma – višestruko dvojben koncept i dokument

U tekstu se ukazuje na razlikovnost pedagogijske i obrazovno-političke perspektive u odnosu na kurikulum. Dok obrazovno-politička perspektiva u odnosu na kurikulum predstavlja pragmatično- provedbeni plan djelovanja, pedagogijska znanstvena (teorijska i istraživačka) perspektiva uzima kurikulum kao predmet svoje znanstvene kritike. Ona razlikuje dvije dominantne kulturno- obrazovne tradicije u zapadnoj civilizaciji: anglosaksonska (atlantska) tradicija kurikuluma i instrukcije i kontinentalno europska tradicija Nastavnog plana i programa i didaktike s orijentirajućom idejom vodiljom – humanističkim obrazovanjem. Te su dvije tradicije u svom čistom idealno-tipskom obliku nesumjerljive. Dijalog među tim tradicijama u našim uvjetima treba voditi sa znanstvenim i prosvjetno-pedagoškim argumentima uvažavajući našu obrazovno-kulturnu tradiciju. Tvorci CKR odabrali su međutim koncept kurikuluma, a da pri tome nisu niti spomenuli dijalog s drugom (našom) tradicijom. Cjelovita kurikularna reforma se iz pedagogijske teorijske i empirijsko- istraživačke perspektive pokazuje kao višestruko dvojben koncept i dokument.

Cjelovita kurikularna reforma; kritika; pedagogijska teorijska perspektiva; kompetencije; obrazovanje; izobrazba

nije evidentirano

engleski

Comprehensive curricular reform - a multiply questionable concept and document

nije evidentirano

Comprehensive curricular reform; critique; pedagogical theoretical perspective; competences; education; training

nije evidentirano

Podaci o izdanju

LXVII (17)

2016.

13-14

objavljeno

0037-6531

Povezanost rada

Pedagogija