Postignuća studenata učiteljskog studija - očekivani i realizirani ishodi učenja u kontekstu kompetencija za rad u inkluzivnom razredu (CROSBI ID 636545)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zrilić, Smiljana ; Valjan Vukić, Violeta ; Bedeković, Vesna
hrvatski
Postignuća studenata učiteljskog studija - očekivani i realizirani ishodi učenja u kontekstu kompetencija za rad u inkluzivnom razredu
U radu se daje prikaz rezultata istraživanja mišljenja studenata učiteljskog studija o njihovoj kompetentnosti i spremnosti za rad u inkluzivnom razredu nakon odslušanih kolegija iz područja inkluzivnog obrazovanja. Naime, kako je zakonskim i podzakonskim aktima u RH određeno da se učenici s teškoćama uključuju u redovite oblike odgoja i obrazovanja kad god je to moguće, neophodno je i osigurati adekvatne uvjete. Učiteljima su neophodne kompetencije prepoznavanja važnosti inkluzije kako bi mogli osmisliti i ispitati nove strategije u dizajniranju diferenciranog kurikuluma, te kako bi se uključili u kreiranje obrazovne politike u području inkluzivnog odgoja i obrazovanja i sudjelovali u izradi posebnih i prilagođenih programa. Neophodne su i socijalne kompetencije za učinkovitu i djelotvornu suradnju sa stručnjacima različitog profila. U svakodnevnom radu učitelji osmišljavaju i realiziraju brojne aktivnosti kojima bi se dijete s teškoćama istaknulo u pozitivnom smislu u područjima za koji pokazuje poseban interes (likovne, glazbene, dramske radionice, …), te otklonile sve emotivne i socijalne teškoće koje mogu biti izazvane tijekom njihove inkluzije. Svakodnevo razvijanje socijalnih kompetencija drugih učenika u razredu kroz naglašavanje uvažavanja i prihvaćanja različitosti, kao i savjetodani rad s roditeljima, također iziskuju dodatna znanja i sposobnosti. Kompetencije za rad u inkluzivnom razredu stječu se ponajprije na studiju, pa će se u radu elaborirati očekivani i stvarni ishodi učenja na razini programa i kolegija. Očekivani ishodi analizirat će se iz dokumentacije i syllabusa kolegija, a stvarni ishodi anketnim upitnikom koji će ispunjavati studenti 4. godine učiteljskog studija Zadarskog sveučilišta, koji su odslušali kolegije iz područja inkluzivnog odgoja i obrazovanja. Iako će se ispitivanjem obuhvatiti samo studenti jednog sveučilišta, rezultati će dati određenje zastupljenosti kolegija, neophodnih za razvoj kompetencija učitelja za rad u inkluzivnom razredu, te eventualne manjkavosti programa, kako studija, tako i kolegija i odrediti dostatnost ili manjkavost broja sati predviđenih redom predavanja. To će biti smjernice za moguće revizije programa učiteljskih studija, uvođenjem dodatnih kolegija, a u perspektivi, i novog izbornog modula Inkluzivni odgoj i obrazovanje koji determiniraju potrebe prakse.
inkluzivni odgoj i obrazovanje; učenici s teškoćama; ishodi učenja; kompetencije učitelja i studenata
nije evidentirano
engleski
ACHIEVEMENTS OF STUDENTS OF TEACHER EDUCATION STUDY - EXPECTED AND REALIZED LEARNING OUTCOMES IN THE CONTEXT OF COMPETENCES TO WORK IN THE INCLUSIVE CLASSROOM
nije evidentirano
inclusive education; students with disabilities; learning outcomes; the competences of teachers and students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
336-346.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
CURRICULUM OUTCOMES OF CONTEMPORARY EDUCATION
Ivanović, Josip ; Pintér Krekić, Valéria
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici
978-86-87095-64-9
Podaci o skupu
Kurikulumski ishodi suvremenog odgoja i obrazovanja (CURRICULUM OUTCOMES OF CONTEMPORARY EDUCATION)
predavanje
18.09.2015-19.09.2015
Subotica, Srbija