Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Integrativna didaktika, generičke kompetencije i priprema studenata za svijet rada (CROSBI ID 636693)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Pažin-Ilakovac, Ružica ; Gazibara, Senka Integrativna didaktika, generičke kompetencije i priprema studenata za svijet rada // Knjiga sažetaka - Didaktički izazovi II - Je li novo staro?. Osijek, 2016. str. 23-25

Podaci o odgovornosti

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Pažin-Ilakovac, Ružica ; Gazibara, Senka

hrvatski

Integrativna didaktika, generičke kompetencije i priprema studenata za svijet rada

Suvremeni teoretičari i analitičari obrazovanja, ali i zapošljavanja, osim stručnih naglašavaju važnost i generičkih kompetencija, njihovu fleksibilnost, multifunkcionalnost i prenosivost u razvoju kulturnog, društvenog, ljudskog i intelektualnog kapitala. Jedna je od glavnih sastavnica tog pristupa promocija ključnih kompetencija potrebnih za tržište rada i cjeloživotno učenje. Prenosive su i primjenjive u različitim kontekstima učenja koji omogućavaju postići ciljeve, riješiti probleme i različite vrste zadataka te pripremiti studente za svijet rada i zapošljavanje. Integrativna didaktika kao teorija povezivanja i djelovanja, cjelokupan sustav odgoja i obrazovanja usmjerava na razvojne procese "znati", "činiti" i "biti". Znati se odnosi na ishode učenja unutar disciplina, činiti na ishode učenja koji povezuju discipline, a biti na ishode učenja koji nadilaze discipline. Mondisciplinarno, kros-disciplinarno i integrativno povezivanje potiče metakognitivno i samoregulirano učenje, doprinosi razvoju funkcionalnog, korisnog i uporabljivog znanja u svakodnevnom životu. Cilj je ovoga rada ispitati koliko se u studijskim programima nastavničkog smjera posvećuje pažnja i vrijeme razvoju generičkih kompetencija te razvidno predočiti njihov doprinos pripremi studenata za svijet rada. Uzorak je obuhvatio 60 (92%) studenata 1. i 2. godine dvopredmetnog diplomskog studija pedagogije. Rezultati istraživanja pokazuju da se tijekom studiranja najviše potiče razvoj interpersonalnih, zatim instrumentalnih, a najmanje sistemskih kompetencija studenata. Sistemske kompetencije ključne su za društvene i kulturne transakcije, integraciju i partnerstvo, rješavanje problema te primjenu znanja u praksi. Potrebno je posvetiti više pažnje i vremena poticanju njihova razvoja tijekom studiranja.

integrativna didaktika; kompetencije; studenti; svijet rada; visoko obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Integrative didactics, generic competences and preparation of students for the world of work

nije evidentirano

competencies; higher education; integrative pedagogy; students; the world of work

nije evidentirano

Podaci o prilogu

23-25.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka - Didaktički izazovi II - Je li novo staro?

Osijek:

Podaci o skupu

Didaktički izazovi II: Je li novo staro?

predavanje

20.05.2016-21.05.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija