Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u (CROSBI ID 636918)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Grgić, Ana ; Gulešić Machata, Milvia
hrvatski
Brojna pitanja o brojevima: brojevne riječi i razine prema ZEROJ-u
Na samome se početku učenja inoga jezika pojavljuje izrazita komunikacijska potreba za primanjem i proizvodnjom različitih brojevnih riječi. S druge strane, brojevne su riječi u hrvatskom jeziku morfološki i sintaktički vrlo složena vrsta, tj. imaju vrlo različita gramatička obilježja. To znači da je, kako bi se moglo sudjelovati u svakodnevnim razgovorima, potrebno ovladati brojnim morfološkim i sintaktičkim pravilima. Učenici hrvatskoga kao inoga jezika trebaju ovladati naprimjer brojevnim riječima koje imaju rod i brojevnim riječima koje ga nemaju, slaganjem imenice ili imenske sintagme s glavnim brojevima dva, tri i četiri, slaganjem imenice ili imenske sintagme s glavnim brojem pet i većim brojevima, pridjevsko-zamjeničkom sklonidbom po kojoj se sklanjaju neke brojevne riječi, sročnošću s brojevnim imenicama tipa dvoje i dvojica, itd. Nadalje, znanja o brojevnim riječima iz prvoga jezika učenika često nisu primjenjiva na hrvatski jezik. Uz to, ni opisi brojevnih riječi u priručnicima za hrvatski kao prvi jezik ne podudaraju se uvijek kada je riječ o brojevnim riječima. Da bi se rasvijetlile poteškoće u vezi s poučavanjem pojedine vrste brojevnih riječi i razradila metodologija ovladavanja, potrebno je odrediti kojim brojevnim riječima trebaju ovladati govornici na određenim razinama po ZEROJ-u. U radu se daju prijedlozi i smjernice obrade brojevnih riječi na razinama od A1 do C2. Također se predlaže kada bi se u ovladavanju brojevnim riječima mogao primijeniti leksički pristup. Govori se i o ovladavanju brojevnim riječima u kolokacijama i frazemima.
hrvatski kao ini jezik, brojevne riječi, razine prema ZEROJ-u
nije evidentirano
engleski
Numerous questions on numbers: numerals and levels according to CEFRL
nije evidentirano
Croatian as L2, numerals, levels according to CEFRL
nije evidentirano
Podaci o prilogu
3-15.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Višejezičnost kao predmet multidisciplinarnih istraživanja
Udier, Sanda Lucija ; Cergol Kovačević, Kristina
Zagreb: Srednja Europa ; Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL)
978-953-7963-27-9
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096