Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (CROSBI ID 229738)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Grgić, Ana ; Kolaković, Zrinka
hrvatski
Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
Učenje u najširem smislu te riječi, baš kao i učenje drugoga ili stranoga jezika, iznimno je složen proces. Bez pamćenja nema učenja, a ne smije se zanemariti ni zaboravljanje koje je nemoguće izbjeći. Ekonomičnost je iznimno važno načelo pri učenju pa bi trebalo pomoći učenicima da u najkraćem razdoblju najviše nauče. Da bi se to postiglo, nužno je da učitelj (jezika) prepozna kognitivni stil i stil učenja svojih učenika kako bi u skladu s tim oblikovao nastavu. U članku se čitatelje upoznaje s pojmom spoznajnoga ili kognitivnoga stila i stila učenja. Nakon pregleda literature koja se bavi tim pojmovima navode se osobitosti svakoga stila kako bi učitelji jezika lako mogli prepoznati jesu li njihovi učenici više vizualni, auditivni ili kinestetički tipovi te jesu li skloniji analizi ili sintezi. Naravno, za razliku od teorije, u stvarnome se životu rijetko mogu naći čiste kategorije pa učenici često uče spajajući nekoliko stilova, s time da jedan obično prevladava. Osim teorijskoga dijela u članku će se na konkretnim primjerima pokazati kojim se nastavnim strategijama učitelj jezika može koristiti u procesu učenja hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika. Budući da nastavne grupe nisu homogene te da u njima učenici isti jezik uče na različite načine, učitelj bi trebao raznolikošću zadovoljiti potrebe svakoga učenika te osigurati da svi, unatoč različitim spoznajnim stilovima i stilovima učenja, ravnopravno usvajaju jezik.
hrvatski kao ini jezik; kognitivni stilovi; stilovi učenja; poučavanje
nije evidentirano
engleski
Styles and learning strategies in teaching Croatian as L2
nije evidentirano
Croatian as L2; cognitive styles; styles of learning; teaching strategies
nije evidentirano