Perspektiva učenika razredne nastave prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom tijekom radionice primjenom vođeno gledanoga filma (CROSBI ID 637005)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Femec, Luka ; Stančić, Zrinjka ; Mašić, Valentina Perspektiva učenika razredne nastave prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom tijekom radionice primjenom vođeno gledanoga filma // Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik II dio, VII Međunarodna naučno-stručna konferencija ˝Unapređenje kvalitete života djece i mladih˝ 24-26.06.2016. godine, Tuzla, Bosna i Hercegovina / Medina Vantić-Tanjić, Milena Nikolić (ur.). Tuzla, 2016. str. 205-214

Femec, Luka ; Stančić, Zrinjka ; Mašić, Valentina

Perspektiva učenika razredne nastave prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom tijekom radionice primjenom vođeno gledanoga filma

Cilj ovoga rada je prikaz perspektive učenika tipične populacije prema djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom primjenom metode vođeno gledanoga filma. Film kao popularno medijsko sredstvo (Stančić i sur., 2011) pruža mogućnost prenošenja informacija te kreiranje interaktivnih vođenih rasprava u svrhu senzibilizacije i edukacije učenika tipične populacije. Kreirana je radionica bazirana na metodi vođeno gledanoga filma u kojoj glavni lik ima određenu vrstu teškoće ili invaliditeta. U sklopu jednog školskog sata prilagođen je animirani film „U potrazi za Nemom“ na način da sadržava ključne momente i interakciju glavnih likova u kojima se analizira njihov međusobni odnos i tijekom kojeg učenici imaju priliku prenijeti iskustva iz vlastitoga života. U ovom radu prikazana je radionica provedena u tri osnovne škole na području Koprivničko-križevačke županije u Republici Hrvatskoj u kojima su sudjelovali učenici drugih razreda (N=57). Analizirani su odgovori učenika na tri postavljena od kojih je jedno vezano uz uočavanje teškoće glavnoga lika, dok su druga dva vezana za osobno mišljenje učenika te njihovo postupanje u određenim životnim situacijama. Odgovori učenika obrađeni su kvalitativnom metodom, a dobiveni rezultati pokazuju zadovoljavajuću informiranost i osviještenost učenika prema problemima osoba s invaliditetom u svakodnevnom životu. Vođeno gledani film pokazao se kao dobra metoda rane senzibilizacije i edukacije učenika tipične populacije koji unutar medijske kulture daje mogućnost zanimljivog i novog načina učenja. Kroz interaktivan i inkluzivan pristup učenici imaju priliku iznositi vlastita mišljenja te kroz vođenu raspravu osvijestiti potrebe razvijanja i razumijevanja inkluzivnog društva.

film ; učenici tipične populacije ; osobe s invaliditetom ; inkluzivno društvo

The perspective of primary school students towards children with developmental difficulties and persons with disabilities during the workshop of guided watched movie

movie ; typical student population ; persons with disability ; inclusive society

205-214.

2016.

Unapređenje kvalitete života djece i mladih, Tematski zbornik II dio, VII Međunarodna naučno-stručna konferencija ˝Unapređenje kvalitete života djece i mladih˝ 24-26.06.2016. godine, Tuzla, Bosna i Hercegovina

Medina Vantić-Tanjić, Milena Nikolić

Tuzla:

7. Međunarodna naučno-stručna konferencija ˝Unapređenje kvalitete života djece i mladih˝