Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Bilješke učenika - jezične biografije i ovladavanje hrvatskim kao inim jezikom (CROSBI ID 637036)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Grgić, Ana ; Jelaska, Zrinka Bilješke učenika - jezične biografije i ovladavanje hrvatskim kao inim jezikom // Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika - 2. zbornik radova / Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni (ur.). Zagreb: FF Press, 2014. str. 69-86

Podaci o odgovornosti

Grgić, Ana ; Jelaska, Zrinka

hrvatski

Bilješke učenika - jezične biografije i ovladavanje hrvatskim kao inim jezikom

Biografska se metoda određuje kao interdisciplinaran pristup proučavanju različitih sociolingvističkih i kontaktnolingvističkih fenomena. Sadržaj su jezičnih biografija narativi o usvajanju i učenju jezika. To su pisani ili govoreni tekstovi o tome kako se, zašto i gdje ovladava pojedinim jezikom. Narativi se mogu ostvarivati u različitim oblicima kao što su vrjednovanje pisanih tekstova (dnevnika, biografija, pisama), jezičnobiografski intervjui ili anketiranje. Oni pomažu učenicima u određivanju vlastitih potreba i ciljeva, odražavaju njihovo jezično i međukulturno iskustvo te omogućuju bolju procjenu razine poznavanja nekoga jezika. Ova je kvalitativna metoda iznimno prikladna za opisivanje i tumačenje složene pojave kao što je ovladavanje inim jezikom. Suvremene kulturne teorije smatraju da se upravo narativnošću, tj. pričanjem, oblikuje i znanje o vlastitomu iskustvenomu svijetu. Svrha je ovoga istraživanja prikazati jezičnu biografiju jedne studentice hrvatskoga kao inoga jezika kao svjedočenje o ovladavanju inim jezikom iznutra, tj. iz perspektive samoga učenika. U njoj je potvrđeno višeglasje govorenja o tomu procesu. Dijelovi tih zapisa s jedne su strane potvrda brojnim lingvističkim teorijama o pojavama kao što su dvojezičnost, interferencija i preključivanje. S druge pak strane odabrani dijelovi ispitaničina zapisa pokazuju svojstvena obilježja jednoga inojezičnoga učenika hrvatskoga, ono po čemu su neki vidovi pojedinčeva jezičnoga razvoja bar u svojemu međudjelovanju posebni.

kvalitativna istraživanja; jezična biografija; dnevnik; hrvatski kao ini jezik

nije evidentirano

engleski

Learners' notes - language biographies and mastering Croatian as L2

nije evidentirano

qualitative research; language biography; diary; Croatian as L2

nije evidentirano

Podaci o prilogu

69-86.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika - 2. zbornik radova

Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni

Zagreb: FF Press

978-953-175-542-9

Podaci o skupu

Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika

predavanje

11.07.2014-12.07.2014

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija