Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Roditeljska procjena djetetovog jezičnog i govornog razvoja nakon treće godine (CROSBI ID 230097)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Novosel, Darija ; Pilatuš, Manuela ; Olujić, Marina ; Kuvač Kraljević, Jelena Roditeljska procjena djetetovog jezičnog i govornog razvoja nakon treće godine // Logopedija, 5 (2015), 2; 25-33

Podaci o odgovornosti

Novosel, Darija ; Pilatuš, Manuela ; Olujić, Marina ; Kuvač Kraljević, Jelena

hrvatski

Roditeljska procjena djetetovog jezičnog i govornog razvoja nakon treće godine

Logopedi imaju ključnu ulogu u postupku procjene djetetova jezičnog, govornog i komunikacijskog razvoja, no važna karika u tom procesu su i roditelji/skrbnici djece čije su jezične, govorne i komunikacijske sposobnosti u središtu procjene. Niz je istraživanja potvrdio da roditelji, posebice majke, predstavljaju pouzdan izvor informacija o jezičnom i komunikacijskom razvoju svoje djece. Naime, roditelji često zamjećuju određena ponašanja kod djeteta, a koja nije moguće uočiti unutar ograničenog trajanja formalne procjene. Međutim, većina istraživanja o roditeljskoj procjeni bila su usmjerena na uočavanje ponašanja djece mlađe od tri godine. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati roditeljsku procjenu jezičnog i govornog razvoja u dobi nakon treće godine, i to s obzirom na dob i spol djeteta te spol i obrazovanje roditelja koji je procjenjivao djetetov jezični i govorni razvoj. U istraživanju je sudjelovalo 364 roditelja djece urednog jezično-govornog razvoja u dobi od tri, četiri i pet godina iz devet županija Republike Hrvatske. Ispitni se materijal sastojao od ukupno tri upitnika različita za tri dobne skupine djece (tri, četiri i pet godina), kojima su roditelji kod svoje djece procjenjivali govor na razini izgovora i razumljivosti, jezične sposobnosti na razini fonologije, morfosintakse, semantike i pragmatike te znanje o jeziku – metajezik. Rezultati istraživanja pokazuju da roditelji kod djece starije od tri godine uočavaju mjerene varijable jezičnog i govornog razvoja. Roditelji trogodišnjaka najviše uočavaju promjene na morfosintaktičkoj i pragmatičkoj razini, roditelji četverogodišnjaka obilježja semantike, a roditelji petogodišnjaka promjene na razini metajezika. Obrazovanje roditelja ima ulogu samo u procjeni jezičnih sposobnosti u dobi od tri i četiri godine, i to pri uočavanju onih obilježja koja su u navedenim dobima tek u začecima razvoja.

roditeljska procjena ; jezični razvoj ; metajezik ; obrazovanje ; spol

nije evidentirano

engleski

Parental assessment of speech and language development for children older than three years

nije evidentirano

parental assessment ; language development ; metalanguage ; education level ; gender

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (2)

2015.

25-33

objavljeno

1330-5484

1849-4706

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice