Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece (CROSBI ID 637467)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Romstein, Ksenija ; Zelić, Marija Željka ; Posavec, Renata
hrvatski
Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece
Kvaliteta ranog i predškolskog odgoja danas se uobičajeno dijeli u dvije dimenzije: strukturalnu i procesualnu. Dok se strukturalna dimenzija uglavnom odnosi na materijalne uvjete rada, opremljenost dječjih vrtića, vrtićke rutine, omjer djece i odraslih te kontinuirano usavršavanje odgojitelja, u procesualnoj se dimenziji naglasak stavlja na interakciju odraslih i djece, vršnjačku interakciju te programsko usmjerenje dječjeg vrtića. Kako bi se saznalo nešto više o poželjnim procesima u dječjim vrtićima, intervjuirano je 37 djece predškolske dobi i anketirano je 37 roditelja djece uključene u dječje vrtiće. Kvalitativna analiza podataka pokazuje kako su odrasli više usmjereni na strukturalnu dimenziju i to posebice u dijelu rutina (sigurnost, hranjenje, spavanje, toalet i higijena). Djeca su više orijentirana prema procesualnoj dimenziji i to u dijelu vršnjačke interakcije. Kada roditelji govore o procesualnoj dimenziji tada im je bitna kvaliteta odnosa odgojitelja i djeteta, a vršnjačke odnose stavljaju u drugi plan. Djeca, pak, preferiraju vršnjačku interakciju, dok odnose s odraslima vide kao kontrolirajuće i regulacijske te manje bitne. Dobiveni rezultati ukazuju kako postoje razlike u viđenjima svrhe dječjih vrtića od strane djece i odraslih i to u obje dimenzije kvalitete. Nadalje, otvaraju se pitanja uloge odgojitelja, koji svakodnevno balansiraju između zahtijeva roditelja, potreba djece i vlastitih očekivanja u kontekstu interakcijskih procesa, zbog čega je potrebno dimenzije kvalitete ranog odgoja propitivati s različitih stajališta.
kvaliteta institucijskog predškolskog odgoja ; odnos odraslih i djece ; očekivanja roditelja ; uloge odgojitelja ; vršnjačka interakcija
nije evidentirano
engleski
Preschool children’s and parents’ perception of the main purpose of kindergartens
nije evidentirano
quality of preschool education ; relations between adults and children ; parents’ expectations ; preschool teachers’ roles ; peer interaction
nije evidentirano
Podaci o prilogu
108-110.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Didaktički izazovi II
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
Didaktički izazovi II
predavanje
20.05.2016-21.05.2016
Osijek, Hrvatska