Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece (CROSBI ID 637467)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Romstein, Ksenija ; Zelić, Marija Željka ; Posavec, Renata Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece // Didaktički izazovi II. Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 108-110

Podaci o odgovornosti

Romstein, Ksenija ; Zelić, Marija Željka ; Posavec, Renata

hrvatski

Percepcija svrhe dječjih vrtića od strane roditelja i djece

Kvaliteta ranog i predškolskog odgoja danas se uobičajeno dijeli u dvije dimenzije: strukturalnu i procesualnu. Dok se strukturalna dimenzija uglavnom odnosi na materijalne uvjete rada, opremljenost dječjih vrtića, vrtićke rutine, omjer djece i odraslih te kontinuirano usavršavanje odgojitelja, u procesualnoj se dimenziji naglasak stavlja na interakciju odraslih i djece, vršnjačku interakciju te programsko usmjerenje dječjeg vrtića. Kako bi se saznalo nešto više o poželjnim procesima u dječjim vrtićima, intervjuirano je 37 djece predškolske dobi i anketirano je 37 roditelja djece uključene u dječje vrtiće. Kvalitativna analiza podataka pokazuje kako su odrasli više usmjereni na strukturalnu dimenziju i to posebice u dijelu rutina (sigurnost, hranjenje, spavanje, toalet i higijena). Djeca su više orijentirana prema procesualnoj dimenziji i to u dijelu vršnjačke interakcije. Kada roditelji govore o procesualnoj dimenziji tada im je bitna kvaliteta odnosa odgojitelja i djeteta, a vršnjačke odnose stavljaju u drugi plan. Djeca, pak, preferiraju vršnjačku interakciju, dok odnose s odraslima vide kao kontrolirajuće i regulacijske te manje bitne. Dobiveni rezultati ukazuju kako postoje razlike u viđenjima svrhe dječjih vrtića od strane djece i odraslih i to u obje dimenzije kvalitete. Nadalje, otvaraju se pitanja uloge odgojitelja, koji svakodnevno balansiraju između zahtijeva roditelja, potreba djece i vlastitih očekivanja u kontekstu interakcijskih procesa, zbog čega je potrebno dimenzije kvalitete ranog odgoja propitivati s različitih stajališta.

kvaliteta institucijskog predškolskog odgoja ; odnos odraslih i djece ; očekivanja roditelja ; uloge odgojitelja ; vršnjačka interakcija

nije evidentirano

engleski

Preschool children’s and parents’ perception of the main purpose of kindergartens

nije evidentirano

quality of preschool education ; relations between adults and children ; parents’ expectations ; preschool teachers’ roles ; peer interaction

nije evidentirano

Podaci o prilogu

108-110.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Didaktički izazovi II

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

Podaci o skupu

Didaktički izazovi II

predavanje

20.05.2016-21.05.2016

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija