Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi (CROSBI ID 405128)

Ocjenski rad | diplomski rad

Mamula, Maja Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi / Smajić, Dubravka (mentor); Trtanj, Ivana (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2016

Podaci o odgovornosti

Mamula, Maja

Smajić, Dubravka

Trtanj, Ivana

hrvatski

Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi

Sintaktički je razvoj u djeteta najintenzivniji između treće i pete godine, ali on se nastavlja i poslije tijekom školovanja te u odrasloj dobi. Rani je sintaktički razvoj obilježen usvajanjem novih sintaktičkih ustrojstava, dok se kasniji sintaktički razvoj odnosi na sposobnost kombiniranja već usvojenih jezičnih ustrojstava. Sintaktički razvoj djece školske dobi nedovoljno je istražen te se sa psiholingvističkog gledišta nameću brojna pitanja. Svrha je ovoga rada ispitati koje rečenične vrste rabe jednojezična djeca urednoga jezično-govornoga razvoja u dobi od osam i deset godina prilikom pripovijedanja te na temelju dobivenih rezultata opisati razlike u proizvodnji rečenica između dviju navedenih dobnih skupina. Istraživanje je obuhvatilo desetero osmogodišnjaka i isto toliko desetogodišnjaka, a njihova je ovladanost rečenicama ispitana slikovnicom Žabo, gdje si? (Frog, where are you?, Mayer 1969.) Dobiveni rezultati pokazali su kako djeca mlađe školske dobi najčešće stvaraju složene rečenice te kako su unutar njih najzastupljenije višestrukosložene. U najmanjem su se postotku učenici služili neoglagoljenim rečenicama.

mlađa školska dob; pripovijedanje; rečenica; sintaksa; djetetov sintaktički razvoj

nije evidentirano

engleski

The sentence structure in narrative discourse of young school-age children

nije evidentirano

young school-age; narration; sentence; syntax; syntactic development of a child

nije evidentirano

Podaci o izdanju

37

15.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Filologija