Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi (CROSBI ID 405128)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Mamula, Maja
Smajić, Dubravka
Trtanj, Ivana
hrvatski
Sintaksa rečenice u pripovjednom diskursu djece mlađe školske dobi
Sintaktički je razvoj u djeteta najintenzivniji između treće i pete godine, ali on se nastavlja i poslije tijekom školovanja te u odrasloj dobi. Rani je sintaktički razvoj obilježen usvajanjem novih sintaktičkih ustrojstava, dok se kasniji sintaktički razvoj odnosi na sposobnost kombiniranja već usvojenih jezičnih ustrojstava. Sintaktički razvoj djece školske dobi nedovoljno je istražen te se sa psiholingvističkog gledišta nameću brojna pitanja. Svrha je ovoga rada ispitati koje rečenične vrste rabe jednojezična djeca urednoga jezično-govornoga razvoja u dobi od osam i deset godina prilikom pripovijedanja te na temelju dobivenih rezultata opisati razlike u proizvodnji rečenica između dviju navedenih dobnih skupina. Istraživanje je obuhvatilo desetero osmogodišnjaka i isto toliko desetogodišnjaka, a njihova je ovladanost rečenicama ispitana slikovnicom Žabo, gdje si? (Frog, where are you?, Mayer 1969.) Dobiveni rezultati pokazali su kako djeca mlađe školske dobi najčešće stvaraju složene rečenice te kako su unutar njih najzastupljenije višestrukosložene. U najmanjem su se postotku učenici služili neoglagoljenim rečenicama.
mlađa školska dob; pripovijedanje; rečenica; sintaksa; djetetov sintaktički razvoj
nije evidentirano
engleski
The sentence structure in narrative discourse of young school-age children
nije evidentirano
young school-age; narration; sentence; syntax; syntactic development of a child
nije evidentirano
Podaci o izdanju
37
15.07.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek