Umjetničko tržište u Hrvatskoj (CROSBI ID 56662)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jelinčić, Daniela Angelina ; Žuvela, Ana
hrvatski
Umjetničko tržište u Hrvatskoj
Upitno je može li se tržište umjetnina u Hrvatskoj uopće nazvati tržištem budući da se većina transakcija najčešće zbiva u tzv. sivoj zoni. Kulturna politika nema jasne odrednice prema toj temi što se odražava i na neusklađenost u zakonodavstvu. Iako se javno financiranje provodi kako s nacionalne, tako i s regionalne odnosno lokalne razine, sredstva nisu dovoljna. Izostaju i snažnije inicijative u privatnom sektoru, a gotovo je nepoznat i sustav aukcijskih kuća. Obrazovanje u ovom području je prilično dobro, ali izostaje priprema studenata za budući rad na tržištu. Većina institucionalne infrastrukture nalazi se u glavnom gradu, Zagrebu, a time i dobar dio javnih financija što se reflektira u snažnoj centralizaciji sektora. Prilike koje donosi ulazak u Europsku uniju ne odnose se samo na više financija već, uz postojanje jasne nacionalne politike i na mogućnosti restrukturiranja sektora.
tržište umjetnina, kulturna politika, vizualne umjetnosti, poduzetništvo, obrazovanje, Hrvatska
Verzija rada na engleskom objavljena je 2012. godine.
engleski
Arts Market in Croatia
nije evidentirano
arts market, cultural policy, visual arts, entrepreneurship, education, Croatia
nije evidentirano
Podaci o prilogu
37-63.
objavljeno
Podaci o knjizi
Turković, Vera ; Novina, Ariana
Zagreb: Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu
2015.
978-953-7072-14-8