Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji (CROSBI ID 405172)

Ocjenski rad | diplomski rad

Svetec, Marta Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji / Cvikić, Lidija ; Turza-Bogdan, Tamara (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Svetec, Marta

Cvikić, Lidija ; Turza-Bogdan, Tamara

hrvatski

Hrvatski kao nematerinski jezik romske nacionalne manjine u Međimurskoj županiji

Ovaj diplomski rad bavi se problematikom obrazovanja učenika romske nacionalne manjine na području Međimurske županije. Naglasak je na hrvatskom kao nematerinskom jeziku s kojim se romski učenici, najčešće po prvi puta, susreću pri polasku u osnovnu školu. Rad se sastoji od teorijskog i istraživačkog dijela. U teorijskom dijelu pobliže su razjašnjeni pojmovi nematerinski, drugi strani i ino jezik, prikazani su načini rada i funkcioniranje inojezičnog učenika u razredu, nastavne metode koje se koriste u radu s inojezičnim učenicima, spominju se ostali indirektni čimbenici koji, osim jezika, također utječu na školovanje učenika Roma, rezultati ispitivanja usvojenosti hrvatskoga jezika romske djece u Međimurskoj županiji, uloga romskih pomagača u nastavi te trenutno stanje u školama na području Međimurske županije od kraja školske godine 2010/2011 do početka školske godine 2014/2015, koje se odnosi na broj učenika romske nacionalne manjine po razredima, broj učenika koji su koristili produženi boravak, broj romskih učenika koji su prekinuli svoje školovanje i slično. Kod budućih učitelja, koji će preuzeti ulogu poučavanja romskih učenika, potrebno je osvjestiti važnost posjedovanja jezičnih i metodičkih kompetencija za poučavanje na hrvatskom kao nematerinskom jeziku. Provedeno istraživanje u ovom diplomskom radu pokazuje kako su studenti Učiteljskog fakulteta dobro teorijski upoznati sa situacijom u obrazovnom sustavu, ali se s istom u stručnoj praksi nije sureo preveliki broj ispitanika. Također, pokazuju jasne pozitivne stavove o potrebi učenja hrvatskoga kao inoga jezika, dok su stavovi prema ulozi romskog jezika kao materinskog u obrazovanju slabije definirani.

hrvatski kao ini jezik; romska manjina; usvajanje drugoga jezika

nije evidentirano

engleski

Croatian as a second language in Roma national minority in Medjimurje county

nije evidentirano

Croatian as a second language; Roma national minority; second language acquistion

nije evidentirano

Podaci o izdanju

84

21.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Filologija