Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza medijskoga izvještavanja u hrvatskim dnevnim novinama na primjeru kampanje za izbore za Europski parlament 2014. (CROSBI ID 405205)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Grmuša, Tanja Analiza medijskoga izvještavanja u hrvatskim dnevnim novinama na primjeru kampanje za izbore za Europski parlament 2014. / Popović, Goran ; Banek Zorica, Mihaela (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2016

Podaci o odgovornosti

Grmuša, Tanja

Popović, Goran ; Banek Zorica, Mihaela

hrvatski

Analiza medijskoga izvještavanja u hrvatskim dnevnim novinama na primjeru kampanje za izbore za Europski parlament 2014.

Ispunjavanjem informativne i edukativne uloge mediji ostvaruju jedne od temeljnih društvenih funkcija, doprinoseći jačanju političkog znanja, ali i poticanju političke participacije građana na izborima. Izvještavanje o izborima velik je izazov za medije, budući da se na taj način procjenjuje vjerodostojnost medija i novinara. Proizvodnja medijskog sadržaja pretpostavlja traženje vrijednosti, pri čemu je važno uspostaviti ravnotežu između interesa publike i vlasnika. Selekcija vijesti temelji se na subjektivnim procjenama novinara koje su odraz njihovih osobnih vrijednosti i percepcije profesionalnih standarda. Budući da dnevne novine nastoje dati širi kontekst događaja koji prate utječući na javno mnijenje, ali i informiranost građana, cilj je rada bio analizirati informativno-edukativnu ulogu hrvatskih dnevnih novina na primjeru medijskog izvještavanja o kampanji za izbore za Europski parlament 2014., zatim ispitati povezanost kriterija selekcije vijesti i specifičnosti pojedinoga događaja te provjeriti razinu vjerodostojnosti medijskog izvještavanja tijekom kampanje. Oslanjajući se na postojeće teorijske koncepte selekcije vijesti kreiran je novi model koji smo nastojali provjeriti metodom ankete u redakcijama šest hrvatskih dnevnih novina – Jutarnjeg lista, Večernjeg lista, 24 sata, Novog lista, Slobodne Dalmacije i Glasa Slavonije. Nadalje, rezultati ankete deskriptivno su povezani s medijskim objavama kvantitativnom i kvalitativnom metodom analize sadržaja na uzorku od 290 članaka kako bi se provjerila zastupljenost ispitivanih kriterija selekcije vijesti tijekom izborne kampanje. Rezultati istraživanja pokazuju kako su hrvatske dnevne novine zadržale informativnu funkciju, a izgubile edukativnu. Anketno istraživanje pokazalo je povezanost novinarskog odabira i informativnosti sa specifičnostima pojedinoga događaja, ali i da zamišljeni teorijski koncept nije potpuno vidljiv u svakodnevnoj novinarskoj praksi. Nadalje, rezultati analize sadržaja pokazali su kako se komuniciranje o kampanji za izbore za Europski parlament 2014. ne razlikuje od prethodnih faza medijskog izvještavanja s obzirom na kriterij vjerodostojnosti.

društvene funkcije medija ; mediji i izbori ; vrijednost vijesti ; selekcija vijesti ; dnevne novine ; izbori za Europski parlament 2014. ; vjerodostojnost medija ; anketa ; kvantitativna i kvalitativna analiza sadržaja

nije evidentirano

engleski

Analysis of media reporting in Croatian daily newspapers on the example of the campaign for the European Parliament elections in 2014

nije evidentirano

social role of the media ; the media and the elections ; news value ; news selection ; the 2014 European Parliament elections ; media credibility ; survey ; qualitative and quantitative content analysis

nije evidentirano

Podaci o izdanju

569

26.02.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti