Učinkovitost Slavomjera, alata za analizu sentimenta, na primjeru Jutarnjeg i Večernjeg lista (CROSBI ID 638601)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ivanuš, Renato ; Ivanuš, Željana
hrvatski
Učinkovitost Slavomjera, alata za analizu sentimenta, na primjeru Jutarnjeg i Večernjeg lista
Rad se temelji na rezultatima istraživanja analize sentimenta brendova Jutarnji.hr i Vecernji.hr Slavomjerom, alatom koji analizira sentiment na hrvatskom jeziku. Večernji list i Jutarnji list sa svojim dnevnim tiskanim izdanjima i internetskim portalima pri vrhu su prema prodaji (čitanosti), odnosno posjećenosti. Često se može čuti da su to i najuglednije, najvjerodostojnije i najrelevantnije hrvatske dnevne novine. No sustavnih i sveobuhvatnih istraživanja koja bi potvrdila ta mišljenja, koja te medijske kuće vrlo često koriste u svojim marketinškim aktivnostima, jednostavno nema. Zbog toga smo odlučili analizirati kako ta dva brenda kotiraju na Slavomjeru, alatu za analizu sentimenta. Analiza sentimenta je dio strojne obrade jezika u kojem se za određeni tekst određuje sentiment. Analiza sentimenta najčešće je binarna klasifikacija, u kojoj se određuje je li tekst pozitivan ili negativan. Glavna hipoteza istraživanja je da Slavomjer ne može prepoznati ironiju i sarkazam u analiziranim tekstovima, te da zbog toga rezultati analize sentimenta tim alatom nisu u potpunosti vjerodostojni. Da bismo provjerili rezultate Slavomjera za Večernji i Jutarnji list u promatranom razdoblju, koristili smo se kvalitativnom i kvantitativnom analizom sadržaja. Cilj je bio dobiti podatke o broju pozitivnih, negativnih i neutralnih komentara te dobivene rezultate usporediti s rezultatima Slavomjera.
Analiza sentimenta; Slavomjer; Jutarnji list; Večernji list; analiza sadržaja
nije evidentirano
engleski
Efficiency of Slavomjer, sentiment analysis tool, on the Jutarnji and Vecernji list
nije evidentirano
sentiment analysis Slavomjer; Jutarnji list; Večernji list; content analysis
nije evidentirano
Podaci o prilogu
354-366.
2016.
nije evidentirano
objavljeno
978-953-57657-8-3
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova Život u digitalnom dobu: Društveni aspekti, druga međunarodna znanstveno-stručna konferencija iz marketinga i komunikacija / Book of Proceedings, Second International Scientific and Professional Conference ''Fedor Rocco'' Marketing and Communications
Grmuša, Tanja
Zagreb: Visoka poslovna škola s pravom javnosti Zagreb
Podaci o skupu
Život u digitalnom dobu: društveni aspekti, druga međunarodna znanstveno-stručna konferencija iz marketinga i komunikacija / Living in a Digital Age: Social Aspects, Second International Scientific and Professional Conference 'Fedor Rocco' Marketing and Communications
predavanje
18.03.2016-18.03.2016
Zagreb, Hrvatska