Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen (CROSBI ID 231119)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Jurčević Agić, Ivančica ; Bogut, Irella ; Romštajn - Burchards, Štefanija Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen // Život i škola = Life and school, 62 (2016), 1; 247-254

Podaci o odgovornosti

Jurčević Agić, Ivančica ; Bogut, Irella ; Romštajn - Burchards, Štefanija

hrvatski

Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen

Ekološke teme u udžbenicima služe kao pomoć u razvoju ekološke svijesti i pismenosti, glavnih preduvjeta djelovanja sa svrhom očuvanja prirodne i kulturne baštine čovječanstva. Cilj je ovoga rada bio usporediti zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva od 1. do 4. razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj s onima u Saveznoj Republici Njemačkoj (pokrajini Nordrhein – Westfallen), metodom analize sadržaja, uz pretpostavku veće i bolje zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Savezne Republike Njemačke kao dugogodišnje članice Europske Unije i europske obrazovne politike. Kvantitativna analiza ukazuje na znatno manji broj ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva u Republici Hrvatskoj. Kvaliteta obrade ekoloških tema također je bolja u njemačkim udžbenicima. S obzirom na aktivnosti učenika, u hrvatskim udžbenicima prevladava odgovaranje na pitanja iz udžbenika, što odražava pasivnost učenika tijekom obrade ekoloških tema, u usporedbi s brojnim praktičnim aktivnostima učenika koje prate obradu tih tema u njemačkim udžbenicima. Ekološke kompetencije učenika koje ih osposobljavaju za djelovanje u skladu s ekološkom svijesti, važna su pretpostavka bolje sutrašnjice, daljnjeg opstanka i razvoja života na Zemlji.

ekološki odgoj ; kompetencije učenika ; nastava Prirode i društva ; udžbenici ; odgojno-obrazovni proces

nije evidentirano

engleski

The Comparison of the Representation of Environmental Issues in Nature and Society Textbooks of The Republic of Croatia and the Federal Republic of Germany, Nordrhein- Westfalen County

nije evidentirano

environmental education ; competence of the students ; teaching nature and society ; textbooks ; educational process

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62 (1)

2016.

247-254

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Biologija, Pedagogija

Poveznice