Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sigurna privrženost i rani socioemocionalni razvoj djeteta u obiteljskom i vrtićkom okruženju (CROSBI ID 638837)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Brajša-Žganec, Andreja Sigurna privrženost i rani socioemocionalni razvoj djeteta u obiteljskom i vrtićkom okruženju // Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu / Vučenović, Dario (ur.). Split: Hrvatsko psihološko društvo, Hrvatsko Montessori društvo, 2016. str. 2-3

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Sigurna privrženost i rani socioemocionalni razvoj djeteta u obiteljskom i vrtićkom okruženju

Rani socioemocionalni razvoj dijelom se odvija pod utjecajem nasljeđa a dijelom pod utjecajem okoline, odnosno pod utjecajem važnih osoba koje okružuju dijete u prvim godinama života. U ovom preglednom radu izdvojit će se odnosi sa roditeljima i odgajateljima pri čemu se naglašava važnost proučavanja dječjeg socioemocionalnog razvoja unutar užeg i šireg konteksta u kojemu se odvija. Prikazat će se kako kvalitetan emocionalan odnos između glavnih izvora socijalizacije, odnosno roditelja i odgojitelja sa jeden strane i djece s druge strane utječe na rani socioemocionalni razvoj djeteta. Opisuje se funkcionalna obitelj koja se dobro nosi s postavljenim ciljevima i zadacima, probleme rješava na zadovoljavajući način te njeguje dobrobit svih članova obitelji što pogoduje optimalnom socioemocionalnom razvoju djeteta. Obitelj je kontekst u kojem dijete uči i usvaja različite oblike ponašanja u odnosu roditelj dijete. Roditelji svojim postupcima utječu na psihosocijalnu prilagodbu svoje djece, ali i svojim reakcijama na dječje emocije utječu na socijalizaciju izražavanja emocija, prosocijalno ponašanje i socijalnu i emocionalnu kompetenciju nezavisno od dimenzija roditeljstva. Ukratko su prikazani rezultati dva zasebna istraživanja provedena u Hrvatskoj o čimbenicima ranog socioemocionalnog razvoja koja potvrđuju nalaze što ih pokazuju i istraživanja u svijetu. U drugom dijelu se govori o snažnoj emocionalnoj vezi koju dijete ima sa primarnim skrbnikom koja mu pruža ugodu i radost kada je s njim u interakciji i utjehu u trenucima stresa. Povezujući ekološki model dječjeg razvoja i teoriju privrženosti napravljen je značajan napredak u unaprijeđenu razumijevanja odnosa odgajatelj dijete. Postoji određena podudarnost odnosa roditelj dijete i odgajatelj dijete pa dijete koje je razvilo sigurnu privrženost sa svojim roditeljima slični obrazac razvija sa odgojiteljima, ali taj odnos ovisi i o nizu dodatnih čimbenika. Na kraju se zaključuje da je potrebno kontinuirano raditi na podizanju svijesti o pozitivnom roditeljstvu i kvalitetnom odnosu roditelj dijete u zajednici. Potrebno je stvoriti uvjete za razvoj emocionalne i socijalne kompetencije već u predškolsko doba, ali pri tome opažati dijete u obiteljskom i širem kontekstu u kojem se razvija. Razviti dobru suradnju vrtića i obitelji, stvoriti adekvatne uvjete u kojima je dostupna i stalna izobrazba i usavršavanje odgajatelja, jer odgojitelji su uz roditelje glavni izvori socijalizacije u predškolsko doba te na direktan i indirektan način utječu na dječji emocionalni i socijalni razvoj.

dijete; obitelj; roditelji; odgajatelji; privrženost; socijalna i emocionalna kompetencija

nije evidentirano

engleski

Secure attachment and early social and emotional development of the child in family and kindergarten environment

nije evidentirano

child; family; parents; caregivers; attachment; social and emotional competence

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2-3.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu

Vučenović, Dario

Split: Hrvatsko psihološko društvo, Hrvatsko Montessori društvo

Podaci o skupu

Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu

ostalo

19.05.2016-21.05.2016

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija