Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Bihevioralni pristup problemima ponašanja osoba s intelektualnim teškoćama i razvojnim poremećajima (CROSBI ID 231323)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Stošić, Jasmina ; Lisak, Natalija ; Pavić, Anamarija Bihevioralni pristup problemima ponašanja osoba s intelektualnim teškoćama i razvojnim poremećajima // Socijalna psihijatrija, 44 (2016), 2; 140-151

Podaci o odgovornosti

Stošić, Jasmina ; Lisak, Natalija ; Pavić, Anamarija

hrvatski

Bihevioralni pristup problemima ponašanja osoba s intelektualnim teškoćama i razvojnim poremećajima

Jedan od važnih aspekata podrške osobama s intelektualnim teškoćama i razvojnim poremećajima (ITRP) čine intervencije za smanjivanje učestalosti i intenziteta problema ponašanja. U Hrvatskoj još uvijek ne postoji sveobuhvatan sustav podrške osobama s ITRP i njihovim obiteljima u smanjivanju učestalosti i intenziteta problema ponašanja i nošenju sa smetnjama mentalnog zdravlja. Intervencije i postupci temeljeni na bihevioralnom pristupu znanstveno su utemeljeni te se već nekoliko desetljeća uspješno koriste u intervencijama za sprječavanje, ublažavanje i uklanjanje problema ponašanja u praksi u svijetu. U ovom su radu prikazani znanstveno utemeljeni postupci funkcionalne procjene ponašanja uz osvrt na intervencije za smanjivanje učestalosti i intenziteta problema ponašanja koje se koriste kod osoba s ITRP. Na kraju rada navedene su implikacije za daljnja istraživanja.

problematična ponašanja; ocjena funkcionalnih ponašanja; osobe intelektualnim i razvojnim poremećajima

nije evidentirano

engleski

Bihevioral approach to problems of behaviours of persons with intellectual and developmental disabilities

nije evidentirano

problem behaviours; functional behaviour assessment (FBA); persons with intellecual and developmental disabilities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

44 (2)

2016.

140-151

objavljeno

0303-7908

Povezanost rada

Pedagogija

Indeksiranost