Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Waldorfska škola u digitalnom dobu (CROSBI ID 405909)

Ocjenski rad | diplomski rad

Pikec, Valentina Waldorfska škola u digitalnom dobu / Matijević, Milan (mentor); Topolovčan, Tomislav (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Pikec, Valentina

Matijević, Milan

Topolovčan, Tomislav

hrvatski

Waldorfska škola u digitalnom dobu

Cilj istraživanja bio je dobiti uvid o odnosu waldorfske škole na suvremeno digitalno doba i ulozi sveprisutnih digitalnih medija na temeljna načela waldorfske pedagogije. Uzorak ispitanika sačinjavale su tri učiteljice waldorfske škole s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui. Rezultati istraživanja pokazuju da waldorfska pedagogija nije indiferentna i da škola problem sveprisutnosti digitalnih medija prihvaća kao izazov i uvodi nužne promjene koje zahtijeva suvremeno digitalno doba. Prema temeljnim načelima Rudolfa Steinera učenici bi trebali digitalne medije početi koristiti tek u višim razredima, između 12. i 14. godine, ali unatoč tome digitalni mediji prisutni su u waldorfskoj školi i u ranijoj dobi. Kritika digitalnim medijima od strane waldorfskih pedagoga zasnovana je na preslaboj uključenosti osjetila i kao glavni razlog ističe se onemogućen razvoj zdravog tijela, duše i duha djeteta zbog oštećenja cjelokupne senzoričke integracije koja nastaje prilikom korištenja digitalnih medija. Zbog navedenih razloga waldorfski učitelj predstavlja glavni medij kojim se prenosi nastavni sadržaj, a prilikom usvajanja nastavnih sadržaja u waldorfskim školama udžbenik se ne koristi kao nastavno sredstvo, već učenici sami izrađuju vlastite udžbenike tj. bilježnice za epohu. Orijentacija je na iskustvenoj nastavi gdje učenici uče sami, otkrivajući zakonitosti i pravila vezana za određenu temu čime se potiče razvoj mišljenja i trajnog pamćenja. Iako ističu brojne argumente o prednostima ne korištenja medija, kritički odnos waldorfskih pedagoga prema digitalnim medijima poljuljalo je suvremeno digitalno doba, odnosno okolina u kojoj su digitalni mediji uključeni u svakodnevicu privatnog života učenika. Škola je svjesna činjenice da odnos waldorfske pedagogije utječe na odnos učenika prema medijima stoga zrelo odgovara na zahtjeve suvremenog doba.

digitalni mediji; suvremeno digitalno doba; temeljna načela waldorfske pedagogije; waldorfska škola; waldorfski učitelj

nije evidentirano

engleski

Waldorf school in the digital age

nije evidentirano

digital media; contemporary digital time; basic principals of Waldorf pedagogy; Waldorf school; Waldorf teacher

nije evidentirano

Podaci o izdanju

84

15.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija