Waldorfska škola u digitalnom dobu (CROSBI ID 405909)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pikec, Valentina
Matijević, Milan
Topolovčan, Tomislav
hrvatski
Waldorfska škola u digitalnom dobu
Cilj istraživanja bio je dobiti uvid o odnosu waldorfske škole na suvremeno digitalno doba i ulozi sveprisutnih digitalnih medija na temeljna načela waldorfske pedagogije. Uzorak ispitanika sačinjavale su tri učiteljice waldorfske škole s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui. Rezultati istraživanja pokazuju da waldorfska pedagogija nije indiferentna i da škola problem sveprisutnosti digitalnih medija prihvaća kao izazov i uvodi nužne promjene koje zahtijeva suvremeno digitalno doba. Prema temeljnim načelima Rudolfa Steinera učenici bi trebali digitalne medije početi koristiti tek u višim razredima, između 12. i 14. godine, ali unatoč tome digitalni mediji prisutni su u waldorfskoj školi i u ranijoj dobi. Kritika digitalnim medijima od strane waldorfskih pedagoga zasnovana je na preslaboj uključenosti osjetila i kao glavni razlog ističe se onemogućen razvoj zdravog tijela, duše i duha djeteta zbog oštećenja cjelokupne senzoričke integracije koja nastaje prilikom korištenja digitalnih medija. Zbog navedenih razloga waldorfski učitelj predstavlja glavni medij kojim se prenosi nastavni sadržaj, a prilikom usvajanja nastavnih sadržaja u waldorfskim školama udžbenik se ne koristi kao nastavno sredstvo, već učenici sami izrađuju vlastite udžbenike tj. bilježnice za epohu. Orijentacija je na iskustvenoj nastavi gdje učenici uče sami, otkrivajući zakonitosti i pravila vezana za određenu temu čime se potiče razvoj mišljenja i trajnog pamćenja. Iako ističu brojne argumente o prednostima ne korištenja medija, kritički odnos waldorfskih pedagoga prema digitalnim medijima poljuljalo je suvremeno digitalno doba, odnosno okolina u kojoj su digitalni mediji uključeni u svakodnevicu privatnog života učenika. Škola je svjesna činjenice da odnos waldorfske pedagogije utječe na odnos učenika prema medijima stoga zrelo odgovara na zahtjeve suvremenog doba.
digitalni mediji; suvremeno digitalno doba; temeljna načela waldorfske pedagogije; waldorfska škola; waldorfski učitelj
nije evidentirano
engleski
Waldorf school in the digital age
nije evidentirano
digital media; contemporary digital time; basic principals of Waldorf pedagogy; Waldorf school; Waldorf teacher
nije evidentirano
Podaci o izdanju
84
15.07.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb