GRAMATIČKE POGRJEŠKE U PISMENIM RADOVIMA VJEROUČITELJA PRIPRAVNIKA NA STRUČNOME ISPITU (CROSBI ID 231514)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bjedov, Vesna
hrvatski
GRAMATIČKE POGRJEŠKE U PISMENIM RADOVIMA VJEROUČITELJA PRIPRAVNIKA NA STRUČNOME ISPITU
Jezična je uređenost pismenoga rada odraz jezične kulture učitelja pripravnika koja se postiže ne samo učenjem i strpljivim njegovanjem, nego i kontinuiranim usavršavanjem. U pismenome radu na stručnome ispitu od pripravnika se očekuje ne samo gramatička stručnost, nego i komunikacijska osposobljenost što znači funkcionalno znanje na razini primjene jezične norme. U ovome se radu razmatra jezična sastavnica pismenoga rada vjeroučitelja pripravnika na stručnome ispitu. Na odabranoj građi od 60 pismenih radova vjeroučitelja analiziraju se gramatičke jezične pogrješke – morfološke i sintaktičke: nenormativna uporaba prijedloga kroz i s/sa, nenormativno pisanje futura prvog kada zanaglasnica slijedi glagol koji završava na ti te položaj zanaglasnice u rečenici. Cilj je utvrditi čestotu navedenih jezičnih pogrješaka u pismenim radovima vjeroučitelja na stručnome ispitu. Na temelju provedenoga istraživanja u 9 je pismenih radova zabilježena nenormativna uporaba prijedlog kroz, u 6 se radova pojavljuje pogrješno pisanje futura prvog kada zanaglsnica slijedi glagol koji završava na ti, u 4 je rada razdvidno odstupanje od norme pisanja prijedloga s/sa te je u 5 radova zabilježen pogrješan položaj zanaglasnice u rečenici.
pismeni radovi vjeroučitelja; jezična uređenost; gramatičke pogrješke (morfološke i sintaktičke)
nije evidentirano
engleski
GRAMMATICAL ERRORS IN WRITTEN ASSIGNMENTS OF THE CATECHIST TEACHER TRAINEES AT THE PROFESSIONAL EXAM
nije evidentirano
written assignments of the catechist teacher trainees; language perfection; grammatical errors (morphological and syntactic)
nije evidentirano