Strukturna analiza smičnih pukotina u Velebitskim brečama na području Karlobaga i Lukovog Šugarja (CROSBI ID 406047)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Posarić, Dino Strukturna analiza smičnih pukotina u Velebitskim brečama na području Karlobaga i Lukovog Šugarja / Tomljenović, Bruno (mentor); Matoš, Bojan (neposredni voditelj). Zagreb, Rudarsko-geološko-naftni fakultet, . 2016

Posarić, Dino

Tomljenović, Bruno

Matoš, Bojan

Strukturna analiza smičnih pukotina u Velebitskim brečama na području Karlobaga i Lukovog Šugarja

Terenskim strukturno-geološkim istraživanjem prikupljeni su podaci o orijentaciji i kinematskim značajkama smičnih pukotina na području središnjeg dijela Velebita, uz Jadransku magistralu na dionici između Karlobaga i Lukovog Šugarja. Podaci su prikupljani u naslagama paleogensko-neogenske starosti koje se nazivaju Velebitskim brečama. Analiza terenski prikupljenih podataka provedena je pomoću računalnog programa Win-Tensor (Delvaux, 2015., verzija 5.8.4), kojim je po kriteriju orijentacije i kinematske kompatibilnosti izdvojeno devet grupa smičnih pukotina prikazanih pomoću grafičkih prikaza i atributnih tablica. Interpretacija relativne starosti izdvojenih grupa smičnih pukotina izvršena je na temelju korelacije dobivenih rezultata i podataka dostupnih iz literature na temelju čega je predložena sljedeća interpretacija: 1) smične pukotine grupe 5 nastale su u glavnoj kompresijskoj fazi u Vanjskim Dinaridima tijekom srednjeg i gornjeg eocena, moguće i u oligocenu ; 2) smične pukotine grupa 1, 2 i 3 zabilježene na poligonu P1 i smične pukotine grupa 1' i 2' poligona P2 nastale u ekstenzijskom režimu naprezanja nakon glavne kompresijske faze, pa je moguće vrijeme njihove aktivnosti tijekom miocena i pliocena ; 3) smične pukotine grupe 3 poligona P1 i grupe 3' poligona P2 koje su nastale u transtenzijskom polju naprezanja moguće su nastale tijekom najmlađe tektonske faze u istraživanom području za vrijeme pliocena i kvartara.

i: Velebit; karbonatne breče; plio-kvartar; miocen; paleogen; Win-Tensor

Structrual analysis of shear joints in Velebit breccia in area between Karlobag and Lukovo Šugarje

Mt. Velebit; carbonate breccia; Plio-Quaternary; Miocene; Paleogene; Win-Tensor