Utjecaj sezone na koncentraciju ureje u mlijeku Holstein i simentalskih krava (CROSBI ID 406334)

Goleš, Vilma Utjecaj sezone na koncentraciju ureje u mlijeku Holstein i simentalskih krava / Ivanković, Ante (mentor); Zagreb, Agronomski fakultet, 2016

Goleš, Vilma

Ivanković, Ante

Utjecaj sezone na koncentraciju ureje u mlijeku Holstein i simentalskih krava

Sadržaj ureje u kravljem mlijeku jedan od primjenjivih indikatora opskrbljenosti mliječnih krava proteinima i energijom. Na njen sadržaj utječu brojni faktori od kojih je sezona prepoznata kao jedan važan čimbenik. Sezona na sadržaj ureje u mlijeku djeluje neposredno preko utjecaja mikroklimatskog okruženja odnosno posredno preko hranidbe mliječnih krava. Cilj istraživanja bio je utvrditi značajnost utjecaja sezona na sadržaj ureje u mlijeku krava. Istraživanjem je obuhvaćeno 6.057 analitičkih zapisa sadržaja ureje u mlijeku za 880 mliječnih krava simentalske i Holstein pasmine. Prosječni sadržaj ureje u mlijeku za obje pasmine bio je 27, 31 mg/mL. Samo se 31, 74 % mliječnih krava obzirom na poželjni sadržaj ureje i proteina u mlijeku nalazilo u hranidbeno energetsko- proteinskom balansu. Utvrđen je značajan (P<0, 01) utjecaj sezone na sadržaj ureje u mlijeku krava. Veći sadržaj ureje u mlijeku od preporučenog tijekom proljetnih i ljetnih mjeseci treba korigirati menadžment hranidbe stada. Zapažena je pozitivna korelacija između sadržaja ureje u mlijeku naspram dnevne količine mlijeka i udjela mliječne masti (P<0, 05), dok je korelacija između sadržaja ureje u mlijeku i udjela proteina u mlijeku imala negativan predznak (P<0, 05).

sezona; ureja; kravlje mlijeko; menadžment hranidbe

The influence of season on concentration of urea in milk of Holstein and Simmental cows

season; urea; cow's milk; feeding management