UKLJUČENOST RODITELJA DJECE S ADHD-OM U ODGOJNO- OBRAZOVNI PROCES (CROSBI ID 639530)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Maček, Nataša
hrvatski
UKLJUČENOST RODITELJA DJECE S ADHD-OM U ODGOJNO- OBRAZOVNI PROCES
Posebnu ulogu u modeliranju dječjeg ponašanja imaju roditelji koji istovremeno utječu na odgojno-obrazovni proces. Upravo je problem s poremećajem pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD) sve prisutniji u svakodnevnom životu, a raznolikost i stalno mijenjanje simptoma poremećaja kroz život djeteta iziskuje stalnu suradnju roditelja i ostalih sudionika u odgoju i obrazovanju. Cilj ovog rada je prikazati istraživanja provedena u svijetu koja pokazuju nekonzistentnost, odnosno razliku u uključenosti u proces roditelja djece s ADHD-om i djece bez ADHD-a, te uputiti na čimbenike procesa koji uzrokuju tu neujednačenost. Rezultati istraživanja autora Rogers i sur. (2009) pokazuju da su roditelji djece ADHD-om, za razliku od roditelja djece bez ADHD-a, manje uključeni u odgoj i obrazovanje djece, usprkos poznavanju razvojnih karakteristika i sposobnosti djece. Roditelji kao uzrok tome navode svoju nespremnost te manjak profesionalne i obrazovne podrške u školskim zahtjevima svoje djece. Suprotnom navedenom istraživanju, rezultati istraživanja autora Robledo i sur. (2008) pokazuju da roditelji djece s ADHD-om daju više ohrabrenja i podrške u školskim aktivnostima djeci, za razliku od roditelja djece bez ADHD-a. U literaturi su navedeni čimbenici koji uzrokuju neujednačenost: razlike u odnosima između stručnjaka u odgoju i obrazovanju i djece, zadovoljstvo roditelja s pruženom podrškom, socijalno funkcioniranje djeteta s ADHD-om i očekivanja stručnjaka u socijalnom ponašanju djece s ADHD-om. Zaključujemo da je za uspješnu inkluziju djece s ADHD-om potrebno prilagoditi odgojno-obrazovni proces potrebama djeteta s ADHD-om, kao i sva djelovanja sudionika samog odgojno-obrazovnog procesa.
inkluzija; suradnja; ADHD; roditelji
nije evidentirano
engleski
INVOLVEMENT OF PARENTS OF CHILDREN WITH ADHD IN THE EDUCATIONAL PROCESS
nije evidentirano
inclusion; cooperation; ADHD; parents
nije evidentirano
Podaci o prilogu
27-27.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
mr. Zlatko Bukvić
Varaždin:
978-953-58871-0-2
Podaci o skupu
11.KONGRES EDUKACIJSKIH REHABILITATORA "IZAZOVI INKLUZIVNOG ODGOJA I OBRAZOVANJA"
ostalo
28.04.2016-30.04.2016
Varaždin, Hrvatska