Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

UKLJUČENOST RODITELJA DJECE S ADHD-OM U ODGOJNO- OBRAZOVNI PROCES (CROSBI ID 639530)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Maček, Nataša UKLJUČENOST RODITELJA DJECE S ADHD-OM U ODGOJNO- OBRAZOVNI PROCES // Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja / mr. Zlatko Bukvić (ur.). Varaždin, 2016. str. 27-27

Podaci o odgovornosti

Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Maček, Nataša

hrvatski

UKLJUČENOST RODITELJA DJECE S ADHD-OM U ODGOJNO- OBRAZOVNI PROCES

Posebnu ulogu u modeliranju dječjeg ponašanja imaju roditelji koji istovremeno utječu na odgojno-obrazovni proces. Upravo je problem s poremećajem pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD) sve prisutniji u svakodnevnom životu, a raznolikost i stalno mijenjanje simptoma poremećaja kroz život djeteta iziskuje stalnu suradnju roditelja i ostalih sudionika u odgoju i obrazovanju. Cilj ovog rada je prikazati istraživanja provedena u svijetu koja pokazuju nekonzistentnost, odnosno razliku u uključenosti u proces roditelja djece s ADHD-om i djece bez ADHD-a, te uputiti na čimbenike procesa koji uzrokuju tu neujednačenost. Rezultati istraživanja autora Rogers i sur. (2009) pokazuju da su roditelji djece ADHD-om, za razliku od roditelja djece bez ADHD-a, manje uključeni u odgoj i obrazovanje djece, usprkos poznavanju razvojnih karakteristika i sposobnosti djece. Roditelji kao uzrok tome navode svoju nespremnost te manjak profesionalne i obrazovne podrške u školskim zahtjevima svoje djece. Suprotnom navedenom istraživanju, rezultati istraživanja autora Robledo i sur. (2008) pokazuju da roditelji djece s ADHD-om daju više ohrabrenja i podrške u školskim aktivnostima djeci, za razliku od roditelja djece bez ADHD-a. U literaturi su navedeni čimbenici koji uzrokuju neujednačenost: razlike u odnosima između stručnjaka u odgoju i obrazovanju i djece, zadovoljstvo roditelja s pruženom podrškom, socijalno funkcioniranje djeteta s ADHD-om i očekivanja stručnjaka u socijalnom ponašanju djece s ADHD-om. Zaključujemo da je za uspješnu inkluziju djece s ADHD-om potrebno prilagoditi odgojno-obrazovni proces potrebama djeteta s ADHD-om, kao i sva djelovanja sudionika samog odgojno-obrazovnog procesa.

inkluzija; suradnja; ADHD; roditelji

nije evidentirano

engleski

INVOLVEMENT OF PARENTS OF CHILDREN WITH ADHD IN THE EDUCATIONAL PROCESS

nije evidentirano

inclusion; cooperation; ADHD; parents

nije evidentirano

Podaci o prilogu

27-27.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja

mr. Zlatko Bukvić

Varaždin:

978-953-58871-0-2

Podaci o skupu

11.KONGRES EDUKACIJSKIH REHABILITATORA "IZAZOVI INKLUZIVNOG ODGOJA I OBRAZOVANJA"

ostalo

28.04.2016-30.04.2016

Varaždin, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija