Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Bridić, Zrinka Sorpcijska svojstva OSB ploča izloženih direktnom djelovanju vode / Jambreković, Vladimir (mentor); Španić, Nikola (neposredni voditelj). Zagreb, . 2016

Bridić, Zrinka

Jambreković, Vladimir

Španić, Nikola

Sorpcijska svojstva OSB ploča izloženih direktnom djelovanju vode

Globalno gledajući, kroz proteklih 30-ak godina iznimno se povećala potreba za masivnim drvom. No, prirodni prirast šumskih sastojina i godišnji etati pojedinih država ne mogu namiriti toliko veliku potrebu za kvalitetnim drvom. Kako bi se ublažilo to pomanjkanje, povećala se proizvodnja ploča od usitnjenog drva, a razvoj tehnologije ploča pri tome je usmjeren na izradu ploča za uporabu u vrlo specifičnim, pa čak i ekstremnim uvjetima. S ciljem širenja potencijala primjene ploča istima se dodaju razni dodatci poput vodootpornih i vatrootpornih sredstava, insekticida i fungicide i sl. Osim primjenom dodataka, širenje potencijala primjene ploča ostvaruje se i primjenom drva u različitim formama, pa tako razlikujem ploče od mikro i makro iverja. U potonju skupinu ploča pripadaju i ploče iz orijentiranog strand iverja (OSB, od engl. Oriented strand boards), koje su predmet istraživanja u ovom završnom radu. Konkretno, u ovom radu istražena su sorpcijska svojstva ploča direktno izloženih djelovanju vode. Uz to utvrđen je efekt zaštićivanja rubova/ploha uzoraka ploča na upijanje vode, debljinsko bubrenje i sadržaj vode i promjenu vrijednosti gustoće ploča.

Sorpcijska svojstva; OSB; voda; utjecaj

Sorption properties of OSB boards exposed to direct impact of water

Sorption properties; OSB; water; influence