Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Potencijali društvenog marketinga u prevenciji internaliziranih problema (CROSBI ID 406495)

Ocjenski rad | diplomski rad

Katarina Kavić Potencijali društvenog marketinga u prevenciji internaliziranih problema / Josipa Mihić (mentor); Miranda Novak (neposredni voditelj). Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2015

Podaci o odgovornosti

Katarina Kavić

Josipa Mihić

Miranda Novak

hrvatski

Potencijali društvenog marketinga u prevenciji internaliziranih problema

Pojam internaliziranih problema prvi uvodi Achenbach 1966. godine klasificirajući probleme djece i mladih (Achenbach, 1993, prema Novak i Bašić, 2008). Prema istom autoru, internalizirane probleme čine subskale povlačenje, somatske teškoće i anksioznost/depresija. Internalizirani problemi se još nazivaju poremećajima pretjerano kontroliranog ponašanja u kojima je prisutan neki oblik povlačenja i pretežito pasivnim poremećajima jer se odnose na pretjerano kontrolirajuća ponašanja usmjerena prema sebi kao što su simptomi depresije ili anksioznosti, zatvaranje u sebe i sl. Problemi anksioznog spektra najčešći su oblik problema s kojima se suočavaju djeca i adolescenti (Novak, Bašić, 2008). Zbog toga im je važno posvetiti pažnju ne samo tretmanskim, već najprije preventivnim djelovanjem. Obzirom da se radi o djeci i mladima, treba pronalaziti načine kojima će im se što učinkovitije prići, a društveni marketing svojim strategijskim pristupom nudi potencijal u preventivnom djelovanju. Društveni marketing je proces koji koristi principe klasičnog marketinga kako bi utjecao na društvo i njihova ponašanja u cilju postizanja individualne i opće dobrobiti. Koncepcija društvenog marketinga naslanja se na osnovni marketinški koncept zadovoljstva kupaca i profitabilnosti te mu se dodaje element dugoročne dobrobiti potrošača (Meler, 2002). Ovim radom su se nastojali istražiti njegovi potencijali u prevenciji internaliziranih problema te dati odgovori na pitanja: Što je društveni marketing? Kako društveni marketing može pridonijeti prevenciji internaliziranih problema? Koji su principi uspješnih kampanji? Jedna od važnih prednosti društvenog marketinga leži u činjenici da se koristeći njegove principe može učinkovito obuhvatiti ciljana populacija, a osobito kada se koriste masovni mediji. Društveni marketing može poslužiti socijalnim pedagozima kao okvir za promišljanje kod izrade preventivnih programa te nudi alate za pristup prema nedobrovoljnim korisnicima i ključnim osobama u lokalnoj zajednici. Uz to, društveni marketing može pomoći promociji preventivnih programa i promicanju uključivanja ciljane populacije u njih, a neki preventivni programi koristili su internet kao medij i time su se približili principima društvenog marketinga.

društveni marketing; prevencija; internalizirani problemi u ponašanju

nije evidentirano

engleski

The potential of social marketing in prevention of internalizing problems

nije evidentirano

social marketing; prevention; internalizing problems

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

18.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano