Istraživanje stajališta o čitanju i njihov utjecaj na nakladništvo (ocjena zainteresiranosti za književne vrste) (CROSBI ID 231795)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tomašević, Nives
hrvatski
Istraživanje stajališta o čitanju i njihov utjecaj na nakladništvo (ocjena zainteresiranosti za književne vrste)
Istraživanje predstavljeno u ovom radu proizašlo je iz dviju pretpostavki. Prema prvoj (Kraaykamp 1993), razlike u čitateljskim navikama rezultat su različitih kulturnih ponašanja, a prema drugoj (Bourdieu 1984), kulturno je sudjelovanje uvjetovano pripadnošću socijalnoj klasi koja je određena osnovnim demografskim profilom ispitanika (izobrazba, prihodi, zanimanje). Iz navedenih razloga uzorak je ispitanika temeljen na trima središnjim mjestima prikupljanja podataka - u knjižnicama i knjižarama, na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te na Ekonomskom fakultetu u Osijeku. Metodologija istraživanja primijenjena u ovom radu oslanja se na dosadašnje teorijske spoznaje o „faktorima koji determiniraju sklonost čitanju” (Stokmans 1999), kao i na planiranje, provođenje i prikupljanje podataka te njihovo analiziranje metodama multivarijatne statistike. S ciljem statističkog kvantificiranja kreiran je upitnik kojim su se mjerila stajališta čitateljske populacije (n=400). Podaci su prikupljeni 2007. godine metodom „licem u lice” na izabranim centralnim lokacijama (knjižnice i knjižare u Zagrebu, Filozofski fakultet u Zagrebu, Ekonomski fakultet u Osijeku). U ovom je radu prezentirana istraživačka studija te statistička analiza podataka u kojima su ispitanici ocjenjivali zainteresiranost za izabrane književne vrste. Rezultati istraživanja protumačeni su s posebnim osvrtom na njihovu važnost u nakladništvu, društvenoj djelatnosti koja se bavi produkcijom, promidžbom i prodajom knjige, te na taj način izravno ovisi o stajalištima čitatelja.
stajališta o čitanju; potencijalni čitatelji; multidimenzionalne funkcije čitanja; nakladništvo
nije evidentirano
engleski
Investigating attitudes to reading and their influence on publishing (rating the interest in different literary genres)
nije evidentirano
attitudes to reading; potential readers; multidimensional functions of reading; publishing
nije evidentirano