Subjektivna percepcija kvalitete života i zadovoljstva životom kod učenika srednjih škola (CROSBI ID 406833)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ana Pavić
Valentina Kranželić
Miranda Novak
hrvatski
Subjektivna percepcija kvalitete života i zadovoljstva životom kod učenika srednjih škola
U radu se govori o povezanosti pojmova kvaliteta života i smisao u životu kod starijih adolescenata. U prvom dijelu rada definirani su ključni pojmovi, te je napravljen kratki pregled dostupnih teorija i definicija istih pojmova. Opći cilj rada je utvrditi kakva je subjektivna percepcija kvalitete života i zadovoljstva životom starijih maloljetnika iz opće populacije. Specifični ciljevi rada su utvrditi postoje li spolne razlike u percepciji kvalitete života i smisla u životu, te utvrditi u kakvom je odnosu percepcija kvalitete života s percepcijom osjećaja smisla u životu. Za dobivanje podataka korištena je baterija upitnika koja se sastoji od tri djela: prvi dio upitnika odnosi se na sociodemografske podatke, drugi dio na kvalitetu života a treći na smisao u životu. Za istraživanje percepcije kvalitete života i zadovoljstva životom korišten je Upitnik kvalitete života – skraćena verzija 2.0 - Describing Your Life“, Youth Quality of Life instrument – Short form (YQOL- SF) Version 2.0. (autoraDonald L. Patrick-a te Todd C. Edwards-a). Za ispitivanje osjećaja smisla u vlastitom životu korišten je Upitnik o smislu života –„The Meaning in Life Questionnaire“ autora Michaela F. Stegera sa Sveučilišta Minnesota. U drugom dijelu rada predstavljeni su podaci prikupljeni provedenim istraživanjem iz kojih su kasnije izvedeni zaključci o povezanosti kvalitete života i smisla u životu kod starijih adolescenata. U raspravi su dobiveni podaci uspoređeni sa nalazima ranije provedenih istraživanja relevantnih za temu ovoga rada. U zaključnom djelu predstavljeni su ključni nalazi provedenog istraživanja, sa kratkim osvrtom na metodološke nedostatke istraživanja.
kvaliteta života; subjektivna dobrobit; smisao u životu; adolescencija
nije evidentirano
engleski
Subjective perception of quality and meaning in life in high-school students
nije evidentirano
quality of life; subjective well-being; meaning in life; adolescence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55.
11.09.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb