Važnost procjene profesionalnog stresa učitelja u prevenciji problema u ponašanju učenika (CROSBI ID 406834)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Petra Petranović
Josipa Mihić
Miranda Novak
hrvatski
Važnost procjene profesionalnog stresa učitelja u prevenciji problema u ponašanju učenika
Ovim diplomskim radom analizirati će se osjećaji učitelja na radnom mjestu, njihova procjena vlastitog sagorijevanja i njihovo nošenje s profesionalnim stresom te odnos stresa kod učitelja i njihove percepcije problema u ponašanju kod učenika. Cilj rada je ispitati karakteristike profesionalnog stresa kod učitelja radi boljeg planiranja programa podrške učiteljima kao i školskih preventivnih intervencija općenito. U istraživanju će se analizirati kvantitativni podaci prikupljeni u sklopu projekta „European assessment protocol for Children's SEL skills“ koji je proveden u zagrebačkim školama. U projekt je bilo uključeno deset zagrebačkih škola od kojih je pet škola bilo u intervencijskim i pet škola u kontrolnim uvjetima. Iz svake je škole odabrano po dvoje učitelja, ukupno dvadeset učitelja. Podaci korišteni u ovom diplomskom radu skupljeni su tijekom prve točke istraživanja u prvoj godini projekta (2013./2014.). Ispitivanje je provođeno na način da su svi učitelji razredne nastave uključeni u istraživanje (N=18) ispunjavali PATHS-RASTEM upitnik o školskoj klimi gdje su davali iskaz o svojim osjećajima na radnom mjestu, vlastitoj procjeni sagorijevanja i nošenju s profesionalnim stresom. Isto tako, isti učitelji ispunjavali su i bateriju upitnika o ponašanju djece za 10 učenika iz njihovih razreda tj. za pet dječaka i pet djevojčica koji su bili izabrani po slučaju (N=200). Učitelji su upitnike za sebe i za učenike ispunjavali tijekom listopada 2013. godine. Učitelji su metodom samoiskaza ispunjavali PATHS-RASTEM Upitnik o školskoj klimi, dok su za djecu ispunjavali Upitnik snaga i poteškoća (Goodman, 1997).
profesionalni stres; učitelji; mentalno zdravlje; problemi u ponašanju
nije evidentirano
engleski
Importance of professional stress assessment of teachers in prevention of children's behavior problems
nije evidentirano
professional stress; teachers; mental health; behavior problems
nije evidentirano
Podaci o izdanju
62
02.07.2015.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb