Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 232184)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Borić, Edita ; Škugor Alma Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva // Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), X (2015), 1; 24-32

Podaci o odgovornosti

Borić, Edita ; Škugor Alma

hrvatski

Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva

Kulturna baština nasljeđe je svakoga naroda te je važno da učenici tijekom školovanja postupno upoznaju kulturnu baštinu svoga zavičaja, a kasnije i cijele domovine. Neupitna je pedagoška iskoristivost kulturne baštine zavičaja s pozicije metodičkog pristupa integracije i korelacije nastave kao i uključivanja učenika u aktivno učenje i istraživački rad. Cilj je provedenoga istraživanja bio utvrditi znanje učenika o kulturnoj baštini svoga zavičaja i mišljenje učitelja o poučavanju kulturne baštine zavičaja u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno s 308 učenika četvrtih razreda i 193 učiteljice u dvije županije nizinskoga zavičaja. Ispitom znanja prikupljeni su podaci učenika o poznavanju kulturne baštine nizinskoga zavičaja, a anketom su prikupljeni podaci o mišljenju učitelja. Rezultati istraživanja ispita znanja pokazuju da postoji statistički značajna razlika u poznavanju kulturne baštine cijeloga nizinskoga zavičaja između učenika pojedinih škola, dok u poznavanju kulturne baštine kraja u kojem učenici žive nema statistički značajne razlike. Učitelji su svjesni važnosti i potrebe učenja sadržaja kulturne baštine kroz zavičajne teme u nastavi Prirode i društva. Stoga je potrebno kontinuirano poučavanje kulturne baštine radi očuvanja i prenošenja raznolikosti, afirmacije kulturnih identiteta, poticanja interkulturnoga dijaloga i suradnje budućih naraštaja.

kulturna baština ; mišljenje učitelja ; nastava Prirode i društva ; zavičajnost ; znanje

nije evidentirano

engleski

Local cultural heritage at ’Science and Society’ classes

nije evidentirano

cultural heritage ; domicilary principle ; Science and Society ; knowledge ; teachers’ opinion

nije evidentirano

Podaci o izdanju

X (1)

2015.

24-32

objavljeno

2217-8198

Povezanost rada

Pedagogija