Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva (CROSBI ID 232184)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Borić, Edita ; Škugor Alma
hrvatski
Poznavanje kulturne baštine zavičaja u nastavi prirode i društva
Kulturna baština nasljeđe je svakoga naroda te je važno da učenici tijekom školovanja postupno upoznaju kulturnu baštinu svoga zavičaja, a kasnije i cijele domovine. Neupitna je pedagoška iskoristivost kulturne baštine zavičaja s pozicije metodičkog pristupa integracije i korelacije nastave kao i uključivanja učenika u aktivno učenje i istraživački rad. Cilj je provedenoga istraživanja bio utvrditi znanje učenika o kulturnoj baštini svoga zavičaja i mišljenje učitelja o poučavanju kulturne baštine zavičaja u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno s 308 učenika četvrtih razreda i 193 učiteljice u dvije županije nizinskoga zavičaja. Ispitom znanja prikupljeni su podaci učenika o poznavanju kulturne baštine nizinskoga zavičaja, a anketom su prikupljeni podaci o mišljenju učitelja. Rezultati istraživanja ispita znanja pokazuju da postoji statistički značajna razlika u poznavanju kulturne baštine cijeloga nizinskoga zavičaja između učenika pojedinih škola, dok u poznavanju kulturne baštine kraja u kojem učenici žive nema statistički značajne razlike. Učitelji su svjesni važnosti i potrebe učenja sadržaja kulturne baštine kroz zavičajne teme u nastavi Prirode i društva. Stoga je potrebno kontinuirano poučavanje kulturne baštine radi očuvanja i prenošenja raznolikosti, afirmacije kulturnih identiteta, poticanja interkulturnoga dijaloga i suradnje budućih naraštaja.
kulturna baština ; mišljenje učitelja ; nastava Prirode i društva ; zavičajnost ; znanje
nije evidentirano
engleski
Local cultural heritage at ’Science and Society’ classes
nije evidentirano
cultural heritage ; domicilary principle ; Science and Society ; knowledge ; teachers’ opinion
nije evidentirano
Podaci o izdanju
X (1)
2015.
24-32
objavljeno
2217-8198