Vjerojatnost sloma trupa oštećenoga tankera za prijevoz nafte (CROSBI ID 407100)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Bužančić Primorac, Branka
Parunov, Joško
hrvatski
Vjerojatnost sloma trupa oštećenoga tankera za prijevoz nafte
Uzdužna čvrstoća brodskog trupa može se nakon sudara ili nasukavanja značajno smanjiti zbog oštećenja i gubitka nosivosti uzdužnih elemenata strukture. Gubitkom svojstva vodonepropusnosti, a uslijed mogućeg prodora vode, moment savijanja na mirnoj vodi može značajno porasti. Smanjenje granične čvrstoće i promjena ukupnog opterećenja (mirna voda i valovi) uslijed oštećenja mogu dovesti do sloma konstrukcije. Nemogućnost predviđanja takvih događaja ukazuje na potrebu modeliranja parametara oštećenja kao slučajnih veličina te uvođenja novih probabilističkih modela smanjenja granične čvrstoće i promjene momenta savijanja na mirnoj vodi u jednadžbu graničnog stanja oštećenog broda. Cilj istraživanja je definirati probabilističke modele za nove varijable u svrhu određivanja vjerojatnosti sloma oštećenog trupa tankera za prijevoz nafte. Primjena istraživanja je u razvoju novih pravila za gradnju trupa, donošenju odluka o unesrećenom brodu u hitnim situacijama te u procjeni rizika pomorskog transporta u osjetljivim geografskim područjima.
granična čvrstoća; sudar; nasukavanje; prodor vode; slom konstrukcije; probabilistički modeli novih varijabli; vjerojatnost sloma oštećenog trupa
nije evidentirano
engleski
The structural reliability of damaged oil tanker
nije evidentirano
ultimate strength; collision; grounding; ingress of the water; structural failure; probabilistic models of the new variables; structural reliability of damaged ship
nije evidentirano
Podaci o izdanju
112
29.06.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Zagreb