O lutkama i lutkarstvu (CROSBI ID 14287)

Autorska knjiga | priručnik

Županić Benić, Marijana O lutkama i lutkarstvu. Zagreb: Leykam International, 2009

Županić Benić, Marijana

O lutkama i lutkarstvu

Ova se knjiga bavi lutkarstvom i lutkom kao glavnim segmentom medija, ali iz perspektive kreatora lutaka i umjetničkog pedagoga. Svako poglavlje knjige opisuje jednu vrstu scenske lutke, kao što su: ručna lutka (ginjol, zijevalica), lutka na koncima (marioneta), štapna lutka (javajka), plošna lutka (kazalište sjena) i maska. Svaka vrsta lutaka pojedinačno je prikazana kroz kratak povijesni pregled svog razvoja. Zatim kroz tehnologiju kreacije i izrade te vrste lutaka, animaciju i praktičnu primjenu u odgojno-obrazovnom procesu. Dio knjige obuhvaća i tehnološka razrada navedenih vrsta lutaka s popratnim vizualnim materijalom (skice, crteži, fotografije), koje prikazuju postupak kreacije i izrade određene lutke. Uz svaku vrstu lutaka slijedi prikaz mogućih pozornica i idejnih rješenja za scenografiju, te zakonitosti pokretanja, odnosno animacije. Poseban dio knjige je opis praktične primjene lutke u radu s djecom. Sadržaj čine primjeri iz autoričinog dugogodišnjeg iskustva umjetničko- pedagoškog vođenja lutkarskih skupina djece različitih uzrasta. Polazište je ideja kako oživjeti lutku među djecom, gdje oni nisu samo pasivni promatrači predstave, već aktivni sudionici procesa nastanka lutke i lutkarske predstave. Knjiga je namijenjena svima koji se žele baviti i koji se bave lutkom i lutkarstvom: studente odgojnih znanosti, odgojitelje, učitelje, nastavnike, umjetnike… Osmišljena je da potakne, motivira i ukaže na širu perspektivu ove umjetnosti, te mnoštvo mogućnosti koje nam pruža lutka.

lutkarstvo ; lutke

On Puppets and Puppetry

puppetry ; puppets