Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost poremećaja slušnog procesiranja s posebnim jezičnim teškoćama (CROSBI ID 407236)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vulić, Katarina Povezanost poremećaja slušnog procesiranja s posebnim jezičnim teškoćama / Heđever, Mladen (mentor); Zagreb, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, . 2016

Podaci o odgovornosti

Vulić, Katarina

Heđever, Mladen

hrvatski

Povezanost poremećaja slušnog procesiranja s posebnim jezičnim teškoćama

Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) i posebne jezične teškoće (PJT) su razvojni poremećaji kojima se istraživači bave zadnjih nekoliko desetaka godina. Kod oba poremećaja djeca pokazuju teškoće u čitanju, sricanju, ekspresivnom i receptivnom rječniku. Etiologija ova dva poremećaja nije do kraja razjašnjenja, a različiti istraživači su stvorili nekoliko teorija o tome što uzrokuje PSP i PJT. Iako ne poznajemo dovoljno samu prirodu ovih poremećaja, zbog sličnosti u simptomatologiji, započelo je istraživanje pitanja povezanosti ova dva poremećaja. Uz PJT se usko veže i disleksija, također, radi sličnosti u simptomatologiji, ali i činjenice da većina djece s PJT- om kasnije razvoje poremećaj čitanja. Sva tri poremećaja se dijagnosticiraju kod djece urednog kognitivnog razvoja, dakle, temelje se na isključujućim čimbenicima te ih to čini specifičnim poremećajima. Postoji duga povijest i različite kontroverze o tome koliki utjecaj deficiti slušnog procesiranja imaju u genezi jezičnih poremećaja. Kod oba poremećaja postoje deficiti u nekom dijelu jezičnog sistema. U ovom će se radu dati pregled istraživanja na ovu temu te predstaviti zaključak istraživanja.

poremećaj slušnog procesiranja; slušno procesiranje; posebne jezične teškoće; disleksija

nije evidentirano

engleski

The association between auditory processing disorder and specific language impairment

nije evidentirano

auditory processing disorder; auditory processing; specific language impairment; dyslexia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

50

12.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija