Primjena testa PSP-1 kod djece starije vrtićke dobi (CROSBI ID 407239)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Tucman, Ariana
Heđever, Mladen
hrvatski
Primjena testa PSP-1 kod djece starije vrtićke dobi
Poremećaj slušnog procesiranja (PSP) podrazumijeva perceptivne teškoće u obradi slušnih informacija u središnjem živčanom sustavu, koje se javljaju kod osoba urednog sluha. Uzrok PSP-a nije točno utvrđen, te se procjenjuje da zahvaća 2-5% dječje populacije. PSP može koegzistirati s raznim drugim poremećajima, poput jezičnih teškoća i teškoća učenja, no nikada nije posljedica tih teškoća. Procjena i terapija PSP-a zahtijevaju sveobuhvatni i multidisciplinarni pristup. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati slušno procesiranje djece starije vrtićke dobi, odnosno utvrditi učestalost pojave poremećaja slušnog procesiranja te utvrditi postoje li razlike u slušnom procesiranju s obzirom na spol. U istraživanju je sudjelovalo 114 djece kronološke dobi od 5 ; 05 do 6 ; 05 godina. Ispitani su pomoću Baterije testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja PSP-1, koja se sastoji od četiri subtesta (test filtriranih riječi, test govora u buci, dihotički test riječi te dihotički test rečenica). Rezultati su pokazali da učestalost poremećaja slušnog procesiranja kod djece starije vrtićke dobi iznosi 2, 28% što je u skladu s rezultatima dosadašnjih istraživanja. Također, utvrđeno je da ne postoje statistički značajne razlike između djevojčica i dječaka u slušnom procesiranju na svim subtestovima, osim na dihotičkom testu rečenica, i to na testu za lijevo uho, na kojem su djevojčice postigle značajno bolje rezultate od dječaka. Rano prepoznavanje djece s poremećajima slušnog procesiranja je nužno radi prevencije negativnih posljedica te pružanja pravovremene terapije.
slušno procesiranje; poremećaj slušnog procesiranja; djeca starije vrtićke dobi
nije evidentirano
engleski
Implementation of test for auditory processing disorders PSP-1 in older kindergarten children
nije evidentirano
auditory processing; auditory processing disorder; older kindergarten children
nije evidentirano
Podaci o izdanju
34
29.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Zagreb