Odnos fonološkog procesiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja (CROSBI ID 640583)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja
hrvatski
Odnos fonološkog procesiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja
Razumijevanje specifičnih teškoća čitanja istražuje se kroz brojne studije kojima je cilj rasvjetljivanje procesa u pozadini čitanja koji dovode do odstupanja u razvoju ove kompleksne sposobnosti. Fonološka svjesnost, fonološko imenovanje i fonološko pamćenje smatraju se važnim kognitivnim procesima odgovornim za prepoznavanje riječi. S druge strane, veliki broj istraživanja usmjeren je i na proučavanje učinka vizualnih sposobnosti na proces prepoznavanja riječi. Cilj ovog istraživanja bio je odrediti odnos između zadataka fonološkog kodiranja s mjerama kognitivnog učinka kod djece sa specifičnim teškoćama čitanja. Istraživanjem je obuhvaćeno 23 djece u dobi od 7 g. i 6 mj. do 11 g. i 11 mj. s dijagnozom specifičnih teškoća čitanja, urednih intelektualnih sposobnosti i bez drugih teškoća (uredan neurološki i audiološki status). Fonološko procesiranje mjereno je putem serije ispitnih zadataka koji se sastoje od prepoznavanja niza grafema te serijom pseudoriječi. Mjere kognitivnog učinka operacionalizirane su putem verbalnih i neverbalnih subskala Wechlerovog testa inteligencije za djecu. Utvrđeno je da je točnost fonološkog kodiranja u najvećoj mjeri povezana s neverbalnim subtestom u čijoj podlozi se nalazi misaona i perceptivna organizacija (sastavljanje predmeta), dok je brzina u najvećoj mjeri bila povezana s neverbalnim subtestom u čijoj pozadini se nalazi vizuomotorička koordinacija i brzina mentalne reakcije (šifriranje). Brzina fonološkog kodiranja bila je u visokoj povezanosti s rasponom fonološkog pamćenja, a fonološko pamćenje u najvećoj je mjeri bilo određeno pamćenjem niza brojeva kao mjerom kognitivnog učinka. Dobiveni rezultati raspravljeni su u kontekstu suvremenih teorija razvoja čitanja.
fonološko kodiranje ; fonološko pamćenje ; kognitivni učinak
nije evidentirano
engleski
Relationship of phonological processing with measures of cognitive performance in children with specific reading difficulties
nije evidentirano
phonological coding ; phonological memory ; cognitive performance
nije evidentirano
Podaci o prilogu
118-119.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - 55 godina SUVAG-a: Knjiga sažetaka
Dulčić, Adinda ; Mihanović, Vesna ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Ribar, Maja
Zagreb: Poliklinika SUVAG
978-953-7948-01-6
Podaci o skupu
Translacijski pristup u dijagnostici i rehabilitaciji slušanja i govora - 55 godina SUVAG-a
predavanje
19.05.2016-21.05.2016
Zagreb, Hrvatska