Kreativni pristup nastavi književnosti u nižim razredima osnovne škole (CROSBI ID 407335)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čerjan, Ane
Velički, Vladimira
Milković, Ivana
hrvatski
Kreativni pristup nastavi književnosti u nižim razredima osnovne škole
Tema ovoga diplomskoga rada je kreativnost u nastavi književnosti. Cilj je pokazati da uz kreativnog učitelja i kreativni pristup nastavi možemo učenicima na sasvim nov način prezentirati sadržaj književnosti i učiniti ga zanimljivim i zabavnim. Kao primjer dobre prakse pokazao se otvoreni metodički sustav, koji daje više slobode učeniku i izlazi iz okvira tradicionalne nastave kojoj teže učitelji. Prikazane su aktivnosti koje su izrađene za praktični dio istraživanja, koje mogu biti dobar primjer za rad u nastavi, a ispitani su i stavovi učitelja o kreativnom pristupu nastavi književnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 učitelja iz cijele Hrvatske, uz pomoć Google Drive aplikacije „Obrasci“, anonimnom online anketom. Anketa se sastojala od 12 pitanja otvorenog, zatvorenog i kombiniranog tipa koja proizlaze iz relevantne literature. U istraživanju je kombiniran kvalitativni i kvantitativni pristup obradi podataka kako bi dobivene brojčane pokazatelje dodatno opisali i objasnili kvalitativnim pristupom. Dobiveni rezultati su prikazani u postotcima i potkrijepljeni opisno. Istraživanje je pokazalo da je učitelj jako važan čimbenik u procesu nastave i da njegova kreativnost može uvelike poboljšati učeničku. Ono što je vidljivo iz odgovora ispitanika je da je glavni metodički sustav koji koriste interpretativni i da previše pažnje posvećuju književnom tekstu, a jako malo stvaralačkom dijelu nastave. S druge strane, praktični dio istraživanja pokazao je da nastava književnosti može biti zabavna i kreativna, ako se samo usudimo „izaći iz okvira“, a najveća nagrada svakom učitelju biti će zadovoljstvo učenika, što će u ovom istraživanju pokazati njihov konačni produkt – slikovnice izrađene kroz praktični dio istraživanja.
nastava književnosti; kreativnost u nastavi; otvoreni metodički sustav; kreativni učitelji
nije evidentirano
engleski
A creative approach to teaching literature in lower grades of primary school
nije evidentirano
teaching literature; creativity in teaching; open teaching system; creative teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
56
17.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet, Zagreb
Zagreb