Poslovna statistika (CROSBI ID 746681)

Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Dumičić, Ksenija ; Bahovec, Vlasta ; Čižmešija, Mirjana ; Kurnoga Živadinović, Nataša ; Čeh Časni, Anita ; Jakšić, Saša ; Palić, Irena ; Sorić, Petar ; Žmuk, Berislav Poslovna statistika / Dumičić, Ksenija ; Bahovec, Vlasta (ur.). Zagreb: Element, 2011. 652..

Dumičić, Ksenija ; Bahovec, Vlasta ; Čižmešija, Mirjana ; Kurnoga Živadinović, Nataša ; Čeh Časni, Anita ; Jakšić, Saša ; Palić, Irena ; Sorić, Petar ; Žmuk, Berislav

Dumičić, Ksenija ; Bahovec, Vlasta

Poslovna statistika

Iz Predgovora: Sveučilišni udžbenik Poslovna statistika, djelo devet autora, prije svega je namijenjen studentima Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu sa željom da im olakša usvajanje gradiva iz istoimenog predmeta preddiplomskog studija, ali i studentima drugih ekonomskih i srodnih fakulteta koji imaju zadatak svladati gradivo sličnoga sadržaja. Budući da studenti u kratkom roku moraju svladati nastavno gradivo iz Poslovne statistike, odlučili smo udžbenik dopuniti velikim brojem ilustrativnih primjera i zadataka za vježbu s rješenjima. Nadamo se da smo studentima time olakšali pripremu za ispit, a nastavnicima održavanje nastave i provjeru znanja. Udžbenik obuhvaća dvanaest poglavlja: Prvo poglavlje, Prikupljanje podataka, govori o važnosti statističkih metoda u poslovanju i ekonomiji, podacima i vrstama statističkih istraživanja na populaciji i uzorku, o tehnikama statističkog uzorkovanja, kvantitativnim i kvalitativnim podacima i mjernim skalama te metodama opisne i inferencijalne statistike. Drugo poglavlje, Grafičko prikazivanje podataka, sistematizira grafičko i tablično prikazivanje podataka, definira distribuciju frekvencija i kumulativnu distribuciju, uvodi brojne vrste grafikona prikladnih za pojedine vrste podataka za jednu ili dvije varijable, te naglašava načela izvrsnosti grafičkog prikazivanja podataka. U trećem poglavlju, Brojčane mjere opisne statistike, govori se o mjerama centralnetendencije i položaja, mjerama disperzije, kao i o njihovoj zajedničkojprimjeni. Također, govori se o pokazateljima oblika distribucija frekvencija, metodamaeksploracije podataka te o kovarijanci i koeficijentu korelacije. Slijedi poglavlje Osnovni pojmovi teorije vjerojatnosti u kojem se definiraju osnovni pojmovi vjerojatnosti, slučajni eksperiment, vjerojatnost slučajnog događaja, svojstva vjerojatnosti te Bayesov teorem. U petom poglavlju, Slučajne varijable i distribucije vjerojatnosti, definirane su diskretna i kontinuirana slučajna varijabla te su njihova vjerojatnosna svojstva opisana pomoću funkcije gustoće vjerojatnosti i funkcije distribucije. Među modelima diskretnih distribucija vjerojatnosti detaljnije su opisane binomna, Poissonova i hipergeometrijska distribucija, a među modele kontinuiranih distribucija vjerojatnosti uvrštene su normalna distribucija i distribucije usko povezane s njom (χ2-distribucija, t -distribucija i F - distribucija), te eksponencijalna i uniformna distribucija. Posebno je opisana diskretna dvodimenzionalna distribucija vjerojatnosti te je izložena analiza portfelja, toliko potrebna u poslovnoj statistici. Poglavlje Procjene i testovi hipoteza o parametrima jedne populacije govori o planiranju i oblikovanju istraživanja na temelju uzorka, distribuciji procjenitelja, procjenjivanju nepoznatih parametara populacije, kao i o testiranju pretpostavki o njima. Sedmo poglavlje, Procjene i testovi hipoteza o parametrima dviju populacija, bavi se procjenjivanjem razlike aritmetičkih sredina te procjenjivanjem razlike proporcija dviju populacija nezavisnim, kao i zavisnim uzorcima. Govori se o testu hipoteze o razlici aritmetičkih sredina i o testu hipoteze o razlici proporcija dviju populacija. Obrađen je i test hipoteze o jednakosti varijanci dviju populacija. Poglavlje Korelacija i jednostavna linearna regresija opisuje postupak korelacijske analize, model jednostavne linearne regresije, testove značajnosti u tome modelu te regresijsku analizu za predviđanje. Deveto poglavlje, Višestruka linearna regresija, izlaže teoriju i primjere povezane s modelom višestruke linearne regresije, analizu varijance, intervalne procjene parametara i test hipoteza u modelu višestruke linearne regresije. Posebno se dijagnosticira narušavanje pretpostavki u linearnom regresijskom modelu. Metode poslovne prognostike opisane su u desetom poglavlju. Ovdje se ukratko izlaže o vremenskim nizovima, osnovnim pokazateljima dinamike, indeksnim brojevima te odabranim metodama i modelima prognoziranja u poslovanju. Izdvojeni su naivni prognostički modeli, prognoziranje prosjecima te modeli jednostavnog eksponencijalnog izglađivanja. Jedanaesto poglavlje, Metode statističke kontrole kvalitete, uvodi pojam statističke kontrole kvalitete te razlikuje obične i posebne uzroke varijacija. Metode statističke kontrole procesa (SPC) pomoću kontrolnih karata obuhvaćaju kontrolne karte za varijable i atribute. Obrađeni su i indeksi sposobnosti procesa te su naglašene implikacije upravljanja kvalitetom za menadžere. Dvanaesto poglavlje, Uvod u statističku analizu odlučivanja, dobiva posebno mjesto zbog svoje važnosti u poslovanju. Ovdje se izlaže o osnovnim elementima odlučivanja, uvjetima neizvjesnosti i rizika, elementima prezentiranja analize te o kriterijima odlučivanja. Popis korištene svjetske i domaće literature te pitanja i zadaci za vježbu, neophodni studentu za pripremanje ispita, prate svako od poglavlja. Na kraju knjige su Rješenja zadataka, Statističke tablice i Prijevod računalnih ispisa po područjima te Kazalo pojmova. Ovaj sveučilišni udžbenik popraćen je i Pregledom formula iz Poslovne statistike koji je tiskan kao posebno izdanje.

poslovna statistika ; deskriptivna statistika ; inferencijalna statistika ; metode prognoziranja ; statistička kontrola kvalitete ; metode poslovnog odlučivanja

Manualia Universitas Studiorum Zagrabiensis.

Business Statistics