Kvaliteta kao izvor konkurentskih prednosti (CROSBI ID 407620)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Kregar, Kristina
Mencer, Ivan
Ivančić, Valentina
hrvatski
Kvaliteta kao izvor konkurentskih prednosti
U svim razvojnim fazama ljudske vrste kvaliteta je, kao i danas, podrazumijevala određenu sposobnost: proizvoda, procesa ili sustava. U uvjetima snažne konkurencije, kvaliteta je smatrana kao „strateško oružje“ za postizanje određenih konkurentskih prednosti. S druge pak strane, razdoblja u kojima je ravnoteža bila narušena u korist (ne)kvalitete obilježena su drastičnim negativnim posljedicama. Stvarajući povijest čovjek je stvarao materijalna i duhovna dobra. U procesu stvaranja nije uvijek donosio ispravne odluke i optimalno kombinirao resurse. Pritom dolazi do zanemarivanja jednog od bitnijih resursa, resurs koji nazivamo kvaliteta. Ulažući u kvalitetu poduzimao je određene troškove koje danas prepoznajemo kao troškove za kvalitetu. Svaki put kad je taj resurs korišten neracionalno stvarao je troškove koji su objašnjeni kao troškovi zbog (ne)kvalitete. Kroz upravljanje troškovima kvalitete nastaje posebna vrste troškova koja se manifestira u svom polaritetu: troškovi za kvalitetu – troškovi zbog (ne)kvalitete. U ovom radu će se dati teorijska objašnjenja osnovnog modela implementacije sustava kvalitete, te će se raspravljati o sustavima kvalitete koji su determinirani nizom normi. U radu se želi naglasiti uloga kvalitete kao jednog od osnovnih čimbenika konkurentnosti na svjetskom tržištu, te se paralelno istražuje razina i kvaliteta implementacije sustava kvalitete u hrvatskom gospodarstvu. Analiziraju se uzroci takvoga stanja i daju se prijedlozi koji bi morali pospješiti implementaciju sustava kvalitete i koji bi time omogućili veću konkurentnost na svjetskom tržištu. Važan čimbenik u postizanju veće kvalitete, a samim time i konkurentskih prednosti je i trošak postizanja određene razine kvalitete poslovanja. Najbitnije je pronaći kombinaciju sustava i metoda uz koju bi bilo moguće postizanje visoke kvalitete proizvoda i procesa, te uz koju bi se zadovoljili zahtjevi korisnika i postigla konkurentna prednost i poslovni uspjeh. U današnje vrijeme, stalno unaprjeđenje kvalitete postaje najjače i najčešće sredstvo za postizanje konkurentske prednosti što su mnoga poduzeća širom svijeta prepoznale, te je važno da to prepoznaju i hrvatska poduzeća kako bi bila što konkurentnija.
kvaliteta; konkurentska prednost; sustavi upravljanja kvalitetom; ISO; troškovi kvalitete; stalno unaprjeđenje kvalitete
nije evidentirano
engleski
Quality as a source of competitive advantage
nije evidentirano
quality; competitive advantage; quality management systems; ISO; costs quality; continuous quality improvement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
29
15.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Rijeka
Rijeka