Kvantifikacija u imenskim skupinama (CROSBI ID 233437)

Badurina, Lada ; Pranjković, Ivo Kvantifikacija u imenskim skupinama // Jezikoslovlje, 17 (2016), 1-2; 89-100

Badurina, Lada ; Pranjković, Ivo

Kvantifikacija u imenskim skupinama

U prilogu je riječ o načinima izražavanja količinskih značenja u imenskim skupinama hrvatskoga standardnog jezika. Govori se, između ostaloga, o gramatičkim i semantičkim tipovima kvantifikatora te o razlikovanju kvantifikatora, kvantifikativa i partikularizatora. S tim u vezi predlaže se i jedna od mogućih tipologija kvantifikatora i kvantifikativa. U nastavku je riječ o numeričkoj (npr. te dvije zanimljive knjige, pet pari cipela) i nenumeričkoj kvantifikaciji (npr. puno problema, mnogi turisti, neki događaji), o jediničnoj (npr. jedini stvarni problem, dobar osjećaj) i nejediničnoj kvantifikaciji (npr. novi problemi, naši mladenci, deset dana, žuto lišće), o afirmativnoj (npr. sve njezine knjige, sve tri njezine knjige) i negativnoj kvantifikaciji (npr. nijedna njezina knjiga, nijedna od triju njezinih knjiga), zatim o konjunkcijskoj kvantifikaciji (npr. Ana i njezina kolegica došle su prerano, Posjetili smo Sofiju, Plovdiv i Istanbul), o kvantifikaciji u imenskim skupinama sa zbirnim (npr. svježe cvijeće, cijela obitelj) i tvarnim imenicama (npr. tanjur graha, dvije vreće brašna) te o vrstama i posljedicama pluralizacije.

kvantifikacija ; imenske skupine ; gramatička kvantifikacija ; kvantifikatori ; kvantifikativi ; numerička i nenumerička kvantifikacija

Quantification in noun phrases

quantification ; noun phrases ; grammatical quantification ; quantificators ; quantifiers ; numerical and non-numerical quantification