Implementacija informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavnom procesu (CROSBI ID 642371)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Tomaš, Suzana ; Mladenovski, Antonela
hrvatski
Implementacija informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavnom procesu
Obrazovanje dvadeset i prvog stoljeća nezamislivo je bez implementacije informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavni proces. Utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije omogućuje pojedincima stjecanje znanja i vještina u vrijeme i na mjestu prilagođenom osobnim potrebama uz dostupnost svih obrazovnih materijala. Učitelji, koji imaju pozitivne stavove prema informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji te svoje poučavanje temelje na konstruktivističkoj pedagogiji omogućavaju učenicima suradničko učenje, razvijaju kritičko razmišljanje, interaktivnost, umreženost, kreativnost i prilagodljivost. Prosječnom učeniku internet, mobilni telefon, neposredna razmjena internetskih poruka predstavlja sastavni dio života. Takav učenik traži nove metode, tehnike, alate kao i novi pristup u procesu učenja, poučavanja i testiranja znanja. Stoga, obrazovanje podrazumijeva raspodjelu informacija (nastavnih sadržaja) putem različitih uređaja i sklopova iz domena računalne tehnologije, koja obuhvaća hardware, software, računalne mreže i medije za prikupljanje, skladištenje i pohranu, obradu i prijenos podataka. S tim u vezi, u ovome radu prikazani su rezultati stavova učitelja razredne nastave o primjeni informacijske i komunikacijske tehnologije u nastavnom procesu. Za potrebe ovoga istraživanja sastavljen je online upitnik te proveden sa 101 učiteljem razredne nastave. Analizom rezultata je utvrđeno da učitelji imaju pozitivne stavove prema primjeni informacijske i komunikacijske tehnologije te da njeno uvođenje u nastavni proces pridonosi kvaliteti poučavanja. Učitelji smatraju da informacijske i komunikacijska tehnologija uključuje čimbenike poput globalnog pristupa, nižih troškova, povećanja brzine dostupnosti obrazovnih sadržaja, veću fleksibilnost. Osim toga zahtijeva odgovornost onoga koji primjenjuje, ali i onoga koji usvaja nastavne sadržaje.
učitelji ; informacijska i komunikacijska tehnologija ; nastavni proces
nije evidentirano
engleski
The implementation of information and communication technologies in education
nije evidentirano
information and communication technology ; teacher ; educational process
nije evidentirano
Podaci o prilogu
291-300.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik stručnih radova s Međunarodne znanstvene konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gzibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Varga, Nagy, Aniko
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-314-091-9
Podaci o skupu
Međunarodna znanstvena konferencija "Globalne i lokalne perspektive pedagogije"
predavanje
27.10.2016-28.10.2016
Osijek, Hrvatska