Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom (CROSBI ID 233762)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Salaj, Ivona
hrvatski
Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom
Cilj je ovoga rada istražiti poglede učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom o njihovoj ulozi u provedbi obrazovne politike prema djeci s teškoćama i studentima s invaliditetom. U ovom se istraživanju za analizu uloge učenika s teškoćama i studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike primijenila Kontekstualna teorija interakcija (Contextual Interaction Theory) utemeljitelja Hansa Bressersa. Osnovna je pretpostavka Kontekstualne teorije da je politika proces koji se temelji na pregovaranju i sudjelovanju različitih društvenih skupina i organizacija, odnosno interakcija različitih aktera. Stoga su podatci prikupljeni fokus grupnim intervjuom. Provedeno je osam fokus grupa, u razdobju od siječnja 2014. do prosinca 2015. godine, kojima je obuhvaćeno 45 sudionika (učenika s teškoćama u razvoju završnih razreda srednjih škola i studenata s invaliditetom). Negativna percepcija invaliditeta, nedostatno znanje za zagovaranje potreba, neuvažavanje korisničke perspektive i slabo uključivanje korisnika u proces provedbe obrazovne politike prepreke su većem sudjelovanju učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike.
invaliditet ; kontekstualna teorija interakcija ; provedba politike ; uloga aktera
nije evidentirano
engleski
Education policy implementation from the perspective of pupils and students with disabilities
Cilj je ovoga rada istražiti poglede učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom o njihovoj ulozi u provedbi obrazovne politike prema djeci s teškoćama i studentima s invaliditetom. U ovom se istraživanju za analizu uloge učenika s teškoćama i studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike primijenila Kontekstualna teorija interakcija (Contextual Interaction Theory) utemeljitelja Hansa Bressersa. Osnovna je pretpostavka Kontekstualne teorije da je politika proces koji se temelji na pregovaranju i sudjelovanju različitih društvenih skupina i organizacija, odnosno interakcija različitih aktera. Stoga su podatci prikupljeni fokus grupnim intervjuom. Provedeno je osam fokus grupa, u razdobju od siječnja 2014. do prosinca 2015. godine, kojima je obuhvaćeno 45 sudionika (učenika s teškoćama u razvoju završnih razreda srednjih škola i studenata s invaliditetom). Negativna percepcija invaliditeta, nedostatno znanje za zagovaranje potreba, neuvažavanje korisničke perspektive i slabo uključivanje korisnika u proces provedbe obrazovne politike prepreke su većem sudjelovanju učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike.
Contextual Interaction Theory ; disability ; policy implementation ; stakeholders' role
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
19 (Sp. Ed. 3)
2017.
255-272
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v19i0.2696
Povezanost rada
Pedagogija, Politologija, Socijalne djelatnosti