Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom (CROSBI ID 642667)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Salaj, Ivona Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom. 2016

Podaci o odgovornosti

Salaj, Ivona

hrvatski

Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom

Cilj ovoga rada bio je istražiti poglede učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom o njihovoj ulozi u provedbi obrazovne politike prema djeci s teškoćama i studentima s invaliditetom. U ovom istraživanju za analiziranje uloge studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike korištena je kontekstualna teorija interakcija (Contextual Interaction Theory) utemeljitelja Hansa Bressersa. Osnovna je pretpostavka kontekstualne teorije interakcija da je politika proces koji se temelji na pregovaranju i sudjelovanju različitih društvenih skupina i organizacija, odnosno interakcijama različitih aktera. Stoga su podatci prikupljeni intervjuom u fokus-grupi. Provedeno je osam fokus-grupa, u periodu od siječnja 2014. do prosinca 2015. godine, kojima je obuhvaćeno 45 sudionika (učenika s teškoćama u razvoju završnih razreda srednjih škola i studenata s invaliditetom). Analizom rezultata dobiveno je osam kategorija koje opisuju ulogu učenika s teškoćama u razvoju i 125 studenata s invaliditetom u implementaciji obrazovne politike: (1) Motivacija ; (2) Znanje ; (3) Moć ; (4) Interakcije aktera ; (5) Kontekst invaliditeta ; (6) Kontekst jednakih prilika u visokom obrazovanju i (7) Kontekst korisničke perspektive. Rezultati pokazuju da je potrebno jačati kompetencije učenika i studenata kako bi stvorili mogućnosti za veću razinu sudjelovanja u donošenju provedbenih odluka ove politike. Negativna percepcija invaliditeta, nedostatno znanje za zagovaranje svojih potreba, neuvažavanje korisničke perspektive te slabo uključivanje korisnika u proces provedbe obrazovne politike prepreke su većem sudjelovanju učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike prema djeci s teškoćama i studentima s invaliditetom.

obrazovna politika; provedba politike; kontekstualna teorija interakcija; korisnička perspektiva; invaliditet

nije evidentirano

engleski

The implementation of educational policies from the perspective of pupils and students with disabilities

nije evidentirano

educational policy; implementation of policy; contextual interaction theory; users' perspective; disability

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

6. 11. međunarodna balkanska konferencija obrazovanja i znanosti BUDUĆNOST OBRAZOVANJA I OBRAZOVANJE ZA BUDUĆNOST

predavanje

12.10.2016-14.10.2016

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Politologija, Pedagogija