Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Model analitičkog CRM-a u funkciji optimizacije maloprodajnih zaliha (CROSBI ID 233792)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Dukić, Branimir, Martinović, Martina, Dukić, Stojanka Model analitičkog CRM-a u funkciji optimizacije maloprodajnih zaliha // Oeconomica Jadertina, 5 (2015), 2/2015; 65-99

Podaci o odgovornosti

Dukić, Branimir, Martinović, Martina, Dukić, Stojanka

hrvatski

Model analitičkog CRM-a u funkciji optimizacije maloprodajnih zaliha

Upravljanje odnosima s potrošačima predstavlja aplikaciju suvremene poslovne filozofije izrasle iz marketinga odnosa koji u svoj fokus postavlja potrošača kao jedinku, odnosno zadovoljavanje njegovih potreba radi poticanja vjernosti potrošača i njegovu transformaciju u klijenta. Iako je primarna zadaća upravljanje odnosima s potrošačima osigurati stabilnost prihoda iz dugoročnih partnerskih odnosa koji ostvaruju ponuđač i potrošač, to je i filozofija koja racionalizira poslovanje primarno kroz smanjenje troškova za osvajanje novih potrošača, te kroz racionalizaciju proizvodnje i optimizaciju zaliha. Optimizacija zaliha podrazumijeva prilagodbu procesa proizvodnje potrebama potrošača. U suvremenoj maloprodaji, koja egzistira u uvjetima visoke konkurencije, držanje nekurentnih zaliha može viti prevaga u odnosu opstati ili propasti. Stoga, suvremeni maloprodajni sustavi teže optimiziranju zaliha roba. Danas je to nemoguće postići bez potencijala koje pružaju CRM sustavi, posebice podsustav analitičkog CRM-a. Praćenje ponašanja potrošača u maloprodaji, u domeni je CRM sustava. Podaci dobiveni iz takvih sustava osnova su za gospodarenje zalihama. No, da bi se moglo gospodariti zalihama nužno je sagledati koji se, posebice stohastički modeli, mogu koristiti u optimizaciji zaliha. Potom je potrebno aplicirati takve modele u analitičkom podsustavu CRM sustava. Da bi takvi modeli imali upotrebnu vrijednost, potrebno je prilagoditi transakcijski dio CRM sustava u smislu prikupljanja onih podataka koji su potrebni odabranim modelima optimizacije zaliha u maloprodaji. Odgovori na ova pitanja, kao i druga pitanja iz domene upotrebe analitičkog CRM- a u optimizaciji maloprodajnih zaliha rezultat su ovog istraživanja.

Marketing odnosa; upravljanje odnosima s potrošačima; potrošač; klijent; maloprodaja; optimizacija zaliha

nije evidentirano

engleski

Analytical CRM model aimed at retail inventory optimization

nije evidentirano

Relationship marketing; customer relationship management; consumer; customer; retail; inventory optimization

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5 (2/2015)

2015.

65-99

objavljeno

1848-4956

1848-1035

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti