Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost potpore i kontrole roditelja i nastavnika, školskog uspjeha i zadovoljstva učenika (CROSBI ID 233886)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mršić, Ivona ; Brajša-Žganec, Andreja Povezanost potpore i kontrole roditelja i nastavnika, školskog uspjeha i zadovoljstva učenika // Suvremena psihologija, 19 (2016), 1; 23-36

Podaci o odgovornosti

Mršić, Ivona ; Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Povezanost potpore i kontrole roditelja i nastavnika, školskog uspjeha i zadovoljstva učenika

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati povezanost učeničkih procjena potpore i kontrole nastavnika i roditelja, školskog uspjeha, zadovoljstva sobom kao učenikom i ispitne anksioznosti te razlike u navedenim varijablama s obzirom na spol. Ispitivanje je provedeno na 204 učenika prvih razreda triju gimnazijskih škola (141 učenice i 61 učenik). Korišteni mjerni instrumenti su: Ljestvica potpore i kontrole nastavnika konstruirana za potrebe ovog istraživanja, zatim Ljestvica potpore i kontrole roditelja (Regner, Loose i Dumas, 2009), Podljestvica ispitne anksioznosti (Vulić-Prtorić i Sorić, 2002), mjere školskog uspjeha i zadovoljstva sobom kao učenikom. Utvrđeno je kako učenice, u odnosu na učenike, imaju veću razinu ispitne anksioznosti, zadovoljnije su sobom kao učenikom, procjenjuju da dobivaju veću potporu od roditelja, te da ih nastavnici više kontroliraju. Učenici koji procjenjuju nižu razinu ispitne anksioznosti i veću potporu nastavnika i roditelja postižu bolji školski uspjeh. Potpora nastavnika jedini je značajan prediktor opće prosječne ocjene i zadovoljstva, uz kontrolu spola i ispitne anksioznosti. Potpora i kontrola roditelja, kao i kontrola nastavnika nisu se pokazale značajnim prediktorima školskog uspjeha i zadovoljstva učenika. Istraživanje ističe važnost socijalno-emocionalnih odnosa roditelja i nastavnika s učenicima, s ciljem osiguravanja odgojno-obrazovnih ishoda.

potpora i kontrola nastavnika i roditelja; školski uspjeh; zadovoljstvo učenika

nije evidentirano

engleski

The relationship of teacher and parental support and monitoring, school achievement and student satisfaction

nije evidentirano

parental and teacher support and monitoring; school achievement; student satisfaction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (1)

2016.

23-36

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost