Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika (CROSBI ID 57452)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Falkoni-Mjehović, Daniela ; Vidak, Nives ; Didović Baranac, Sandra Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika // Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja / Udier, Sanda Luija ; Cergol Kovačević, Kristina (ur.). Zagreb: Srednja Europa, 2016. str. 377-395

Podaci o odgovornosti

Falkoni-Mjehović, Daniela ; Vidak, Nives ; Didović Baranac, Sandra

hrvatski

Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika

Uloga i važnost afektivnih faktora u procesu učenja stranog jezika predmet su brojnih istraživanja u glotodidaktici. Među afektivnim faktorima ističe se važnost stavova koji su znatno povezani s ponašanjem i uspjehom u učenju (Dörnyei 2005). Prema Horwitzovoj (1987) neki stavovi i uvjerenja mogu biti zajednički svim učenicima i konzistentni među učenicima koji uče različite jezike. U ispitivanju stavova primjenjuje se metodologija istraživanja afektivne domene učenja jezika, a mjerni instrumenti koji se najčešće koriste su upitnici. Međutim, rijetka su komparativna istraživanja odnosa stavova i uspjeha u učenju stranog jezika. U ovom radu prikazani su rezultati istraživanja provedenog među učenicima srednje Turističke i ugostiteljske škole u Dubrovniku (N = 231). Rad je motiviran potrebom ispitivanja učeničkih uvjerenja i stavova komparativnim istraživanjem triju jezika u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Cilj istraživanja bio je (1) dobiti uvid kakva uvjerenja i stavove imaju učenici prema procesu učenja engleskog, njemačkog i španjolskog jezika, te (2) utvrditi povezanost stavova i uspjeha u učenju tri standardna jezika u razrednom okruženju. Za ispitivanje uvjerenja i stavova korišten je upitnik BALLI - Beliefs About Language Learning Inventory (Horwitz 1987), odnosno hrvatski prijevod upitnika (Mihaljević Djigunović 1998), a kao mjera uspjeha posljednja zaključna ocjena iz pojedinog stranog jezika. U radu se polazi od pretpostavke da će viši stupanj slaganja s tvrdnjama koje odražavaju pozitivna uvjerenja i stavove biti povezan s boljim uspjehom. Obrada podataka izvršena je kvantitativnom statističkom analizom (programski paket SPSS), a rezultati istraživanja su poredbeno interpretirani. Ovo istraživanje pridonosi rasvjetljavanju odnosa između stavova i uspjeha u učenju stranog jezika, čime se produbljuju spoznaje o procesu ovladavanja stranim jezikom. Komparativna dimenzija istraživanja mogla bi pomoći u utvrđivanju konzistencije uvjerenja i stavova kod hrvatskih učenika. S praktičnog stajališta nalazi ovog istraživanja mogli bi poslužiti kao pomoć nastavnicima da steknu potpuniju sliku o učeniku kako bi djelotvornije ostvarili zajednički cilj – što bolji uspjeh u učenju stranog jezika.

Stavovi i uvjerenja, uspjeh, engleski jezik, njemački jezik, španjolski jezik

nije evidentirano

engleski

The relationship between learners' beliefs and success in learning English, German and Spanish as foreign language

nije evidentirano

Attitudes and beliefs, success, English, German, Spanish

nije evidentirano

Podaci o prilogu

377-395.

objavljeno

Podaci o knjizi

Metodologija i primjena lingvističkih istraživanja

Udier, Sanda Luija ; Cergol Kovačević, Kristina

Zagreb: Srednja Europa

2016.

978-953-7963-43-9

Povezanost rada

Filologija