Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika (CROSBI ID 642985)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Falkoni Mjehović Daniela ; Vidak, Nives ; Didović Baranac, Sandra Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika // Zbornik XXIX međunarodnog znanstvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku (HDPL) / Cargol Kovačević, Kristina ; Udijer, Sanda Lucija (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2015. str. 38-38

Podaci o odgovornosti

Falkoni Mjehović Daniela ; Vidak, Nives ; Didović Baranac, Sandra

hrvatski

Povezanost stavova i uspjeha u učenju engleskog, njemačkog i španjolskog kao stranog jezika

Uloga i važnost afektivnih faktora u procesu učenja stranog jezika predmet su brojnih istraživanja u glotodidaktici. Među afektivnim faktorima ističe se važnost stavova koji su znatno povezani s ponašanjem i uspjehom u učenju (Dörnyei 2005). Prema Horwitzovoj (1987) neki stavovi i uvjerenja mogu biti zajednički svim učenicima i konzistentni među učenicima koji uče različite jezike. U ispitivanju stavova primjenjuje se metodologija istraživanja afektivne domene učenja jezika, a mjerni instrumenti koji se najčešće koriste su upitnici. Međutim, rijetka su komparativna istraživanja odnosa stavova i uspjeha u učenju stranog jezika. U ovom radu prikazani su rezultati istraživanja provedenog među učenicima srednje Turističke i ugostiteljske škole u Dubrovniku (N = 231). Rad je motiviran potrebom ispitivanja učeničkih uvjerenja i stavova komparativnim istraživanjem triju jezika u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Cilj istraživanja bio je (1) dobiti uvid kakva uvjerenja i stavove imaju učenici prema procesu učenja engleskog, njemačkog i španjolskog jezika, te (2) utvrditi povezanost stavova i uspjeha u učenju tri standardna jezika u razrednom okruženju. Za ispitivanje uvjerenja i stavova korišten je upitnik BALLI - Beliefs About Language Learning Inventory (Horwitz 1987), odnosno hrvatski prijevod upitnika (Mihaljević Djigunović 1998), a kao mjera uspjeha posljednja zaključna ocjena iz pojedinog stranog jezika. U radu se polazi od pretpostavke da će viši stupanj slaganja s tvrdnjama koje odražavaju pozitivna uvjerenja i stavove biti povezan s boljim uspjehom. Obrada podataka izvršena je kvantitativnom statističkom analizom (programski paket SPSS), a rezultati istraživanja su poredbeno interpretirani. Ovo istraživanje pridonosi rasvjetljavanju odnosa između stavova i uspjeha u učenju stranog jezika, čime se produbljuju spoznaje o procesu ovladavanja stranim jezikom. Komparativna dimenzija istraživanja mogla bi pomoći u utvrđivanju konzistencije uvjerenja i stavova kod hrvatskih učenika. S praktičnog stajališta nalazi ovog istraživanja mogli bi poslužiti kao pomoć nastavnicima da steknu potpuniju sliku o učeniku kako bi djelotvornije ostvarili zajednički cilj – što bolji uspjeh u učenju stranog jezika.

Stavovi i uvjerenja; uspjeh; engleski jezik; njemački jezik; španjolski jezik

nije evidentirano

engleski

THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNERS’ BELIEFS AND SUCCESS IN LEARNING ENGLISH, GERMAN AND SPANISH AS A FOREIGN LANGUAGE

nije evidentirano

attitudes and beliefs; success; English; German; Spanish

nije evidentirano

Podaci o prilogu

38-38.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik XXIX međunarodnog znanstvenog skupa Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku (HDPL)

Cargol Kovačević, Kristina ; Udijer, Sanda Lucija

Zadar: Sveučilište u Zadru

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija

Poveznice