Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pedagoške kompetencije budućih nastavnika (CROSBI ID 643018)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja ; Brčić, Filip Pedagoške kompetencije budućih nastavnika // Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje "Novi pristupi sustavu cjeloživotnog obrazovanja" : zbornik radova / Nadrljanski, M. ; Nadrljanski, Đ. (ur.). Split: WEB knjižara, 2016. str. 131-136

Podaci o odgovornosti

Ninčević, Marjan ; Jurić Vukelić, Dunja ; Brčić, Filip

hrvatski

Pedagoške kompetencije budućih nastavnika

U ovom radu autori istražuju ulogu kompetencija nastavnika u motivaciji učenika. Kompetencija poučavanja određena je četirima aspektima: znanstvenim, psihosocijalnim, upravljačkim i psihopedagoškim. Za visoku se razinu motivacije učenika najvažnijom pokazala psihopedagoška kompetencija, usmjeravanje na realne i dostupne ciljeve, te na individualizirane sadržaje i metode rada. U obrazovanju budućih nastavnika naglasak je na socijalnim kompetencijama, osobito u odnosu na učenike, zatim na psihološkim, koje podrazumijevaju kreativnost i samoinicijativnu nadogradnju znanja, te na stručnim kompetencijama i istraživanju novih metoda rada, što je posebno važno s obzirom na brze promjene u svjetskim trendovima. Suvremeno obrazovanje mora biti neovisno, kreativno i socijalno odgovorno, što se pokazalo dugoročno korisnim za učenike. U razvoju kompetencija studenata naglasak je na pitanju što student treba i može znati, koje vještine, sposobnosti i stavove treba razvijati. Znanstveni se doprinos očituje u prikazu i interpretaciji empirijskog istraživanja koje ukazuje na povezanost razvoja kompetencija u okviru zahtjeva suvremenog obrazovnog sustava s aktivnim rješavanjem kognitivnih, emocionalnih i socijalnih zadataka. U ovom su istraživanju kompetencije studenata procijenjene vrlo dobrim ocjenama. Na temelju istraživanja koja su pokazala da je zadovoljstvo poslom pozitivno povezano s visokom učinkovitošću i uspjehom u poslu, očekivana je povezanost razloga upisa studija i samoprocjene pedagoških kompetencija kod studenata, u smjeru više razine samoprocjene kompetencija kod sudionika s intrinzičnim razlogom upisa, a niže samoprocjene kod sudionika koji su kao razlog upisa naveli iskorištenu priliku za stjecanje pedagoških kompetencija. Ovaj rad se ističe i po određenju pedagoških kompetencija koje studenti nastavničkih smjerova smatraju potrebnima i istaknutima. Istraživanje je jedno od prvih takvih usmjerenih na kompetencije studenata, sudionika koji su u trenutku ispitivanja bili upravo u početnoj fazi usvajanja i razvoja potrebnih znanja i vještina.

pedagoške kompetencije ; nastavnik

nije evidentirano

engleski

Pedagogical competences of future teachers

nije evidentirano

Pedagogical competences ; teacher

nije evidentirano

Podaci o prilogu

131-136.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje "Novi pristupi sustavu cjeloživotnog obrazovanja" : zbornik radova

Nadrljanski, M. ; Nadrljanski, Đ.

Split: WEB knjižara

978-953-336-330-1

Podaci o skupu

Znanstveno-stručni skup "Obrazovanje bez alternative" s posebnim naglaskom na cjeloživotno obrazovanje

predavanje

28.04.2016-28.04.2016

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija