Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Strategije jačanja pozitivnih kapaciteta djeteta s teškoćama u razvoju i njegove okoline (CROSBI ID 643032)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Vukmanović, Božica ; Mihanović, Vesna Strategije jačanja pozitivnih kapaciteta djeteta s teškoćama u razvoju i njegove okoline // Zbornik sažetaka VII. simpozija socijalnih radnika - Praksa socijalnog rada iz perspektive korisnika i stručnjaka. Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih radnika, 2015. str. 131-132

Podaci o odgovornosti

Vukmanović, Božica ; Mihanović, Vesna

hrvatski

Strategije jačanja pozitivnih kapaciteta djeteta s teškoćama u razvoju i njegove okoline

Razvoj i odgoj sretnog, odgovornog te uspješnog djeteta s teškoćama u razvoju mora biti jedan od prioritetnih ciljeva društva te temeljna zadaća obitelji, obrazovne ustanove i društvene zajednice. Roditelji djece s teškoćama u razvoju trebaju biti središnje i aktivne osobe u donošenju odluka o odgoju svoje djece. Svako roditeljstvo valja promatrati i u kontekstu dnevno promjenjivih društveno vrijednosnih zbivanja te vanjskih i unutarnjih stresova koji utječu na njegovo funkcioniranje. Stoga je nužno raditi na otpornosti obitelji osnažujući ju kroz zaštitne čimbenike kako bi se suočila sa svakojakim životnim izazovima. Uz roditeljski dom, odgojno-obrazovna ustanova je sredina koja svojim djelovanjem omogućuje optimalan razvoj djeteta jačajući pritom njegove kompetencije. Uključenost roditelja u odgoj i obrazovanje djece znatno pridonosi razvoju njihovih akademskih postignuća. Brojne situacije kojima su djeca s teškoćama u razvoju kontinuirano izložena u obitelji i izvan nje mogu ih dovesti do određenog rizičnog životnog stila. Takva ponašanja predstavljaju razvojne rizike čije izučavanje zahtijeva interdisciplinarni i longitudinalni pristup. Preveniranje ili ublažavanje uočenih nepravilnosti u procesu socijalizacije djece iziskuje profesionalnu i stalnu intervenciju usmjerenu na pronalaženje, isticanje i jačanje pozitivnih kapaciteta djeteta i okoline. Može se ostvariti provodeći preventivne programe uz aktivno sudjelovanje cjelokupne zajednice, ali samo onda ako se problemu pristupi ranije nego se on pojavi. Uspjeh će biti veći ukoliko profesionalac djeluje na više razina posjedujući kompetencije iz različitih područja.

djeca s teškoćama u razvoju ; rizični životni stil ; zaštitni čimbenici ; preventivni programi

nije evidentirano

engleski

The strategies of improving positive capacities of children with developmental difficulties and their environment

nije evidentirano

children with developmental difficulties ; risky lifestyle ; protective factors ; prevention programs

nije evidentirano

Podaci o prilogu

131-132.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka VII. simpozija socijalnih radnika - Praksa socijalnog rada iz perspektive korisnika i stručnjaka

Zagreb: Hrvatska udruga socijalnih radnika

Podaci o skupu

Vii. Simpozij socijalnih radnika: Praksa socijalnog rada iz perspektive korisnika i stručnjaka

ostalo

14.10.2015-16.10.2015

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Socijalne djelatnosti