Emilij Laszowski i umjetnost kao povijesno svjedočanstvo: slika Rođenje Isusovo i poklonstvo pastira iz Ozlja (CROSBI ID 643066)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Cvetnić, Sanja
hrvatski
Emilij Laszowski i umjetnost kao povijesno svjedočanstvo: slika Rođenje Isusovo i poklonstvo pastira iz Ozlja
Emilij Laszowski pristupao je likovnoj, pa i graditeljskoj, baštini kao svjedoku vremena, a ne kao stilskom ili atributivnom problemu. Ovdje je izdvojena uloga Laszowskoga u zaštiti slike Rođenje Isusovo i poklonstvo pastira iz kapele Staroga grada Ozlja, sada u Strossmayerovoj galeriji u Zagrebu. Slika pripada napuljskoj školi, što je neuobičajeno u hrvatskoj baštini, a posebno u onoj kontinentalnoj. Moćni Katalonac Ramon Frederic de Vilana-Perles i Camarasa, tajnik španjolske kancelarije, blizak Karlu VI. Habsburgu najvjerojatniji je posrednik njezina dolaska u Hrvatsku. Kao vlasnik Ozaljskoga vlastelinstva mogao je dobaviti sliku iz Napuljskoga Kraljevstva, gdje je imao posjede, obitelj (brata) i poslovne veze.
Emilij Laszowski, Ozalj, Ramon Frederic de Vilana Perles i Camarasa, barokno slikarstvo, Napulj, Cesare Fracanzano
nije evidentirano
engleski
Emilij Laszowski and Art as Historical Evidence: Painting of Nativity and Adoration of the Shepherds from Ozalj
nije evidentirano
Emilij Laszowski, Ozalj, Ramon Frederic de Vilana Perles i Camarasa, Baroque painting, Cesare Fracanzano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
9-21.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Stoljeće nakon Laszowskog : zbornik radova sa znanstveno stručnog-skupa
Pleše, Tajana ; Stipančević, Mario
Zagreb: Hrvatski državni arhiv
978-953-7659-41-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096