Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Jednom davno i danas – bajka kao model poučavanja stranoga jezika (CROSBI ID 57494)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Banković-Mandić, Ivančica Jednom davno i danas – bajka kao model poučavanja stranoga jezika // Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 3. zbornik radova / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni (ur.).: FF Press, 2016. str. 13-28

Podaci o odgovornosti

Banković-Mandić, Ivančica

hrvatski

Jednom davno i danas – bajka kao model poučavanja stranoga jezika

Suvremeni se pristupi učenja stranih jezika referiraju na starije i tradicionalnije uglavnom određujući te klasične i institucionalizirane programe kao dosadne, opterećene kognitivnim komponentama učenja, a često nepravedno i kao neučinkovite. S druge se strane od učitelja stranoga jezika očekuje da učini učenje zanimljivim, da bude duhovit, kreativan, strpljiv, tolerantan itd. Ovim će se radom pokazati pokušaj povezivanja tradicionalnog i novog − kako primijeniti bajku kao tradicionalnu književnu formu u nastavnom procesu i pri tome primijeniti neke elemente alternativnih suvremenih metoda učenja koje uključuju afektivne, socijalne i fizičke komponente učenja. To su, primjerice, lingvistička psihodramaturgija i cjelovito učenje. Pokazat će se zašto je bajka odličan predložak i za učenikove prve lektire na stranom jeziku. Na poznatim predlošcima bajki objasnit će se tzv. potpomognuto čitanje (scaffolded reading experience) i primjena tzv. instrukcijske skele (scaffolding). Na primjeru bajki mogu se obrađivati različite ili gotovo sve jezične razine i to na različitim razinama znanja jezika. Budući da korisnik inog jezika želi posjedovati komunikacijsku kompetenciju koja uključuje nekoliko povezanih razina znanja: znanje jezika, pragmatičko znanje, opće enciklopedijsko znanje i kulturološke specifičnosti jednog društva, bajke su idealan predložak za poučavanje cjelovite komunikacijske kompetencije.

strani jezik ; metode učenja ; komunikacijska kompetencija ; bajka

nije evidentirano

engleski

Once upon a time and today – a fairy tale as a material for teaching L2

nije evidentirano

foreign language ; methods of learning L2 ; communicative competence ; fairy tale

nije evidentirano

Podaci o prilogu

13-28.

objavljeno

Podaci o knjizi

Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 3. zbornik radova

Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni

FF Press

2016.

978-953-175-597-9

Povezanost rada

Filologija