Jednom davno i danas – bajka kao model poučavanja stranoga jezika (CROSBI ID 57494)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Banković-Mandić, Ivančica
hrvatski
Jednom davno i danas – bajka kao model poučavanja stranoga jezika
Suvremeni se pristupi učenja stranih jezika referiraju na starije i tradicionalnije uglavnom određujući te klasične i institucionalizirane programe kao dosadne, opterećene kognitivnim komponentama učenja, a često nepravedno i kao neučinkovite. S druge se strane od učitelja stranoga jezika očekuje da učini učenje zanimljivim, da bude duhovit, kreativan, strpljiv, tolerantan itd. Ovim će se radom pokazati pokušaj povezivanja tradicionalnog i novog − kako primijeniti bajku kao tradicionalnu književnu formu u nastavnom procesu i pri tome primijeniti neke elemente alternativnih suvremenih metoda učenja koje uključuju afektivne, socijalne i fizičke komponente učenja. To su, primjerice, lingvistička psihodramaturgija i cjelovito učenje. Pokazat će se zašto je bajka odličan predložak i za učenikove prve lektire na stranom jeziku. Na poznatim predlošcima bajki objasnit će se tzv. potpomognuto čitanje (scaffolded reading experience) i primjena tzv. instrukcijske skele (scaffolding). Na primjeru bajki mogu se obrađivati različite ili gotovo sve jezične razine i to na različitim razinama znanja jezika. Budući da korisnik inog jezika želi posjedovati komunikacijsku kompetenciju koja uključuje nekoliko povezanih razina znanja: znanje jezika, pragmatičko znanje, opće enciklopedijsko znanje i kulturološke specifičnosti jednog društva, bajke su idealan predložak za poučavanje cjelovite komunikacijske kompetencije.
strani jezik ; metode učenja ; komunikacijska kompetencija ; bajka
nije evidentirano
engleski
Once upon a time and today – a fairy tale as a material for teaching L2
nije evidentirano
foreign language ; methods of learning L2 ; communicative competence ; fairy tale
nije evidentirano
Podaci o prilogu
13-28.
objavljeno
Podaci o knjizi
Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 3. zbornik radova
Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni
FF Press
2016.
978-953-175-597-9