Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA (CROSBI ID 643142)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Maček, Nataša SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA // Beogradska defektološka škola / dr Srećko Potić (ur.). Beograd: Društvo defektologa Srbije & Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, 2016. str. 112-113

Podaci o odgovornosti

Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Maček, Nataša

hrvatski

SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA

Učenici s teškoćama su dugi niz godina bili institucionalizirani i marginalizirani u društvu, a njihovo pravo na obrazovanje u redovitim školama ozakonjeno je krajem 20. stoljeća. Razlozi toga se mogu potražiti u velikom broju učenika u razrednim odjelima, nedovoljnom broju stručnih suradnika u školama, nedostatku stručne edukacijsko-rehabilitacijske podrške, (ne)kompetentnosti učitelja i sl. Cilj rada je teorijski prikazati postojeće programe školovanja djece s teškoćama u redovnom sustavu, s posebnim naglaskom na djelomičnu integraciju. U radu sekritički osvrćemo na ovu problematiku. Školovanje učenika s teškoćama u redovnom sustavu prate primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika, a ti programi mogu biti: redoviti program uz individualizirane postupke, redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke, te posebni program uz individualizirane postupke. Osim prethodno navedenih programa školovanje u redovnom sustavuodvija se i po modelu potpunei djelomične integracije. Učenici s teškoćama koji se školuju prema modelu potpune integracije uključeni su u redovan razredni odjel s ostalim učenicima u tom razrednom odjelu i imaju prilagođen program tijekom školovanja. Na taj način učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, određuju se individualizirani postupci. Kada se učenici školuju prema modelu djelomične integracije, uključeni su redovnu školu dijelom u poseban i dijelom u redovan razredni odjel. Posebni program uz individualizirane postupke čini posebno strukturirani sadržaj nastavnih planova i programa/kurikuluma izrađen prema mogućnostima i sposobnostima učenika. Posebni program uz individualizirane postupke može biti iz svih ili pojedinih predmeta. U određivanju optimalnih programa i modela važno je iskoristiti sve modalitete primanja informacija, voditi računa o djetetovoj osobnosti, njegovim socijalnim potrebama, sposobnostima pamćenja, verbalnim i drugim sposobnostima.

modeli školovanja; programi školovanja; djeca s teškoćama

nije evidentirano

engleski

MODERN APPROACH TO MODEL OF EDUCATION OF STUDENTS WITH DISABILITIES IN THE REGULAR SYSTEM OF EDUCATIO

nije evidentirano

models of education; educational programs; children with disabilities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

112-113.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Beogradska defektološka škola

dr Srećko Potić

Beograd: Društvo defektologa Srbije & Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

0354-8759

Podaci o skupu

IV international scientific conference “special education and rehabilitation – early intervention”

predavanje

01.01.2016-01.01.2016

Subotica, Srbija

Povezanost rada

Pedagogija