SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA (CROSBI ID 643142)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Maček, Nataša
hrvatski
SUVREMENI PRISTUP MODELIMA ŠKOLOVANJA UČENIKA S TEŠKOĆAMA U REDOVNOM SUSTAVU ODGOJA I OBRAZOVANJA
Učenici s teškoćama su dugi niz godina bili institucionalizirani i marginalizirani u društvu, a njihovo pravo na obrazovanje u redovitim školama ozakonjeno je krajem 20. stoljeća. Razlozi toga se mogu potražiti u velikom broju učenika u razrednim odjelima, nedovoljnom broju stručnih suradnika u školama, nedostatku stručne edukacijsko-rehabilitacijske podrške, (ne)kompetentnosti učitelja i sl. Cilj rada je teorijski prikazati postojeće programe školovanja djece s teškoćama u redovnom sustavu, s posebnim naglaskom na djelomičnu integraciju. U radu sekritički osvrćemo na ovu problematiku. Školovanje učenika s teškoćama u redovnom sustavu prate primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika, a ti programi mogu biti: redoviti program uz individualizirane postupke, redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke, te posebni program uz individualizirane postupke. Osim prethodno navedenih programa školovanje u redovnom sustavuodvija se i po modelu potpunei djelomične integracije. Učenici s teškoćama koji se školuju prema modelu potpune integracije uključeni su u redovan razredni odjel s ostalim učenicima u tom razrednom odjelu i imaju prilagođen program tijekom školovanja. Na taj način učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, određuju se individualizirani postupci. Kada se učenici školuju prema modelu djelomične integracije, uključeni su redovnu školu dijelom u poseban i dijelom u redovan razredni odjel. Posebni program uz individualizirane postupke čini posebno strukturirani sadržaj nastavnih planova i programa/kurikuluma izrađen prema mogućnostima i sposobnostima učenika. Posebni program uz individualizirane postupke može biti iz svih ili pojedinih predmeta. U određivanju optimalnih programa i modela važno je iskoristiti sve modalitete primanja informacija, voditi računa o djetetovoj osobnosti, njegovim socijalnim potrebama, sposobnostima pamćenja, verbalnim i drugim sposobnostima.
modeli školovanja; programi školovanja; djeca s teškoćama
nije evidentirano
engleski
MODERN APPROACH TO MODEL OF EDUCATION OF STUDENTS WITH DISABILITIES IN THE REGULAR SYSTEM OF EDUCATIO
nije evidentirano
models of education; educational programs; children with disabilities
nije evidentirano
Podaci o prilogu
112-113.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Beogradska defektološka škola
dr Srećko Potić
Beograd: Društvo defektologa Srbije & Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
0354-8759
Podaci o skupu
IV international scientific conference “special education and rehabilitation – early intervention”
predavanje
01.01.2016-01.01.2016
Subotica, Srbija