Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Verbotonalnim rehabilitacijsko-edukacijskim postupcima kroz scensku lutku, crtež i komunikaciju do kreativnosti (CROSBI ID 643192)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad

Dulčić, Adinda ; Mihanović, Vesna Verbotonalnim rehabilitacijsko-edukacijskim postupcima kroz scensku lutku, crtež i komunikaciju do kreativnosti // Sretna djeca – Kreativnost i pristupi dječjem vizualnom stvaralaštvu / Zaninović Tanay, Ljiljana ; Tanay, Emil Robert (ur.). Zagreb: Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture, 2015. str. 40-56

Podaci o odgovornosti

Dulčić, Adinda ; Mihanović, Vesna

hrvatski

Verbotonalnim rehabilitacijsko-edukacijskim postupcima kroz scensku lutku, crtež i komunikaciju do kreativnosti

Ovaj rad fokusiran je ne samo na dječji crtež i scensku lutku kao dijagnostičko i terapijsko sredstvo nego i sredstvo kojim se ostvaruje komunikacija i umjetnički izričaj u skladu s uzrastom, mogućnostima, raspoloženjima, motiviranosti i željama djece. Verbotonalna metoda koja se primjenjuje u okviru integralne rehabilitacije djece sa slušnim i jezično-govornim teškoćama koristi se specifičnim vježbama i tehnikama potičući dijete na komunikaciju s okolinom putem govora. Osim što se radi na razvoju govorno- komunikacijskih mogućnosti, djecu se istovremeno uvodi u svijet umjetničkog stvaranja intenzitetom koji ovisi o vrsti i stupnju teškoće, individualnim potrebama i željama. Kod svakog postupka vodi se računa o okolini, afektivnosti, spontanosti situacije, odnosno o utjecaju svega što potiče kreativnost djeteta kao njegovog osobnog izričaja i pokretača razvoja. Stoga kažemo da je kreativnost značajna ponajprije u području integralne rehabilitacije koja koristi verbotonalnu metodu u okviru koje ostvaruje zavidne rezultate. Značajnu ulogu u umjetničkom izričaju djeteta ima njegova ruka, čije aktivnosti pridonose mentalnom i govornom razvoju djeteta. Ako pokretima ruke, koja posjeduje sve ono što ima i govor (ritam, napetost, jačinu, pauzu, tempo), pridodamo lutku i glas te likovna izražajna sredstva, dolazimo do umjetničkog izraza. Za kreativnost nije dovoljno imati potencijal, već ju je potrebno razvijati i uvježbavati, i to u okolini koja potiče na razmišljanje i maštu čime se obogaćuje i komunikacija. Na taj se način kod djeteta razvijaju, između ostalog, samopoštovanje, motivacija i upornost. Upravo je stoga u tom smjeru i potrebno razvijati kreativnost.

verbotonalna metoda ; scenska lutka ; crtež ; komunikacija ; kreativnost

nije evidentirano

engleski

Improving creativity through verbotonal rehabilitation and educational methods combined with stage puppets, drawings and communication

nije evidentirano

verbotonal method ; stage puppet ; drawing ; communication ; creativity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

40-56.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sretna djeca – Kreativnost i pristupi dječjem vizualnom stvaralaštvu

Zaninović Tanay, Ljiljana ; Tanay, Emil Robert

Zagreb: Udruga hrvatskih učitelja likovne kulture

978-953-58744-0-9

Podaci o skupu

Međunarodni stručno znanstveni skup Sretna djeca – Kreativnost i pristupi dječjem vizualnom stvaralaštvu

predavanje

14.10.2015-16.10.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti, Logopedija